Článek
Italská značka Lancia patřila v minulosti mezi slavná jména v motorsportu, během posledních let však spíše skomírala na svém domácím trhu, kde nabízela jediný model. V loňském roce ale koncern Stellantis začal s renesancí značky, kterou odstartovala nová generace hatchbacku Ypsilon.
Ten je dostupný v hybridním a elektrickém provedení včetně sportovně orientované verze HF. Nedávno však automobilka zveřejnila, že plánuje i návrat ikonického označení HF Integrale, které by se mělo v příštím roce objevit na nové generaci modelů Gamma a Delta.
Označení HF přitom odkazuje na termín High Fidelity, tedy v překladu „Vysoká věrnost“. Odvozeno bylo od Lancia Hi-Fi Clubu v šedesátých letech, který vytvořili věrní zákazníci značky. Později se logo začalo objevovat na sportovních a závodních modelech.
Výraz Integrale pak symbolizoval modely s pohonem všech kol, přičemž naprostou ikonou s označením HF Integrale se stal právě hatchback Lancia Delta. Vůz měl vysoký výkon, byl skvěle ovladatelný a získal řadu titulů, které z něj učinily legendu a ceněný sběratelský vůz.
Podle spekulací britského magazínu Autocar, který na prohlášení značky upozornil, by se nová generace modelu Lancia Delta mohla vrátit jako technický příbuzný crossoveru Opel Mokka. Základem by měla být platforma CMP, která umožní zástavbu spalovacího i elektrického pohonného ústrojí.

Návrat značky k ostrým vozům má symbolizovat i nová soutěžní Lancia Ypsilon HF.
Je pak otázkou, zda nová ostrá delta nabídne spalovací motor, nebo zda podobně jako ostatní ostré modely koncernu Stellantis vsadí na elektrický pohon. Neznámou je také zástavba pohonu všech kol, který například model Mokka nenabízí.
Model Gamma, který se verze HF Integrale dočká vůbec poprvé, by opět měl být prémiovým sedanem, podobně jako v minulosti. Tentokrát se ovšem očekává, že bude po technické stránce spřízněn s luxusním modelem DS N°8, který je novou vlajkovou lodí francouzské prémiové značky.