Hlavní obsah

Historické ferrari vyšlo nového majitele na téměř 1,2 miliardy korun

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Ferrari 250 GTO opět potvrdilo, že je mezi investory do historických automobilů sázkou na jistotu. Poslední vydražený kousek změnil majitele za částku 51,7 milionu dolarů (téměř 1,2 miliardy korun), a stal se tak nejdražším vozem značky Ferrari prodaným ve veřejné aukci.

Foto: RM Sotheby's

Jedinečné Ferrari 250 GTO, které se vydražilo za 51,7 milionu dolarů

Článek

Investoři do historických vozů mají ve svém hledáčku několik modelů, které snad nikdy nemohou zklamat. Jedním z nich je bezpochyby i Ferrari 250 GTO, které do minulého roku drželo titul pro nejdražší vydražené auto na světě. O ten sice nakonec přišlo, nyní si ale další kus 250 GTO připsal jiný prodejní rekord.

Shořelý vrak závodního Ferrari se vydražil za 41 milionů, možná se vrátí na ovál

Muži

Za ten vděčí rudý stroj své historii, která je skutečně unikátní. Vůz totiž původně vznikl jako závodní stroj Ferrari 330 LM, tedy evoluce 250 GTO. Základem bylo silnější šasi Tipo 538, které umožnilo zástavbu čtyřlitrového motoru V12 namísto třílitrového motoru V12 používaného u klasického vozu Ferrari 250 GTO.

Vůz s označením 3765 LM se tak stal jedním z mála strojů této řady, který zástavbu tohoto motoru umožňoval. Především se ale jednalo o jediný vůz s tímto motorem, který byl funkční, a tovární tým Scuderia Ferrari ho dokonce poslal do závodů.

V roce 1962 vůz zvítězil ve své třídě na závodě 1000 kilometrů Nürburgringu a celkově skončil druhý. Na závodě 24 hodin Le Mans v roce 1962 ale vůz ze závodu odstoupil. Podle společnosti RM Sotheby’s měly být důvodem problémy s motorem.

Vůz byl následně renovován, upraven do silniční verze a pod jeho kapotu se vrátil původní třílitrový motor V12. V této konfiguraci pak zamířil k novému soukromému majiteli v USA, kde následně ještě několikrát změnil vlastníka. V pondělí se však v Ohiu konala jeho dražba, pořádaná společností RM Sotheby’s, která byla bedlivě sledována.

Podle odhadů se mohla cena vozu vyšplhat až na 60 milionů dolarů, k tomu ale nakonec nedošlo. Prodejní cena nakonec činila 47 milionů dolarů, po započítání všech poplatků ale vůz vyšel nového majitele celkem na 51,7 milionu dolarů. V přepočtu se tak bavíme o ceně kolem 1 170 000 000 korun.

Pravděpodobně se tak jedná o nejdražší ferrari, jaké kdy bylo na veřejné aukci vydraženo. Titul nejdražšího vydraženého vozu však až do roku 2022 drželo Ferrari 250 GTO, které mělo být na uzavřené aukci vydraženo za částku 70 milionů dolarů. Nejdražším vydraženým vozem je pak stále Mercedes 300 SLR Uhlenhaut Coupe, jehož cena se na uzavřené aukci dostala až na 143 milionů dolarů.

Ferrari 250 GTO bylo uznáno uměleckým dílem. Repliky už budou nelegální

AutoMoto

Ferrari 250 GTO s vavříny z Targa Florio se může prodat za víc než miliardu

AutoMoto

Reklama

Související témata:
Ferrari 250 GTO

Výběr článků

Načítám