Hlavní obsah

Dodge otáčí, osmiválec pod kapotou nového chargeru už nevylučuje

Donedávna zněla oficiální linie, že se do vozu Dodge Charger na platformě STLA Large vejde jen řadový šestiválec, nikoliv V8. Nyní už to však neplatí.

Foto: Dodge

Logo Hellcat (ilustrační foto)

Článek

Generální ředitel Dodge Matt McAlear naznačil, že motorový prostor nového chargeru pojme osmiválec Hellcat. Na otázku, zda by se vešel, odpověděl novinářům pouze: „Nebuďte překvapeni, kdyby ano.“ Citoval ho web Motor1.

Toto vyjádření představuje změnu v komunikaci Dodge. Zástupce značky v roce 2024 uvedl, že osmiválec Hemi se do motorového prostoru fyzicky nevejde. Ukázalo se však, že to nebyla úplná pravda. McAlear dodal, že právě v tom spočívá krása platformy STLA Large, na níž nový charger stojí. Vývojáři do ní od začátku vložili hodně práce, aby se mohla časem vyvíjet a přizpůsobovat se poptávce zákazníků i změnám v regulacích.

Trumpova vláda prakticky zrušila pokuty za nadlimitní emise CO2, což automobilkám dává volnou ruku k návratu k objemným motorům. Sesterská značka Ram už tento krok učinila a oznámila návrat motoru Hemi do pickupu 1500. McAlear uvedl, že se změnou legislativy se Dodge rozhodně zaměřuje na výrobu spalovacích motorů, ale neopouštějí výkon a vzrušení, které poskytují bateriové elektrické pohony.

Dodge sice neplánuje zrušit elektrický Charger Daytona, ale slabé prodeje donutily značku urychlit vývoj verze Charger Sixpack s řadovým šestiválcem. Tento vůz, který se původně měl prodávat od roku 2026, dorazí k dealerům už ve čtvrtém čtvrtletí letošního roku. Bude také o deset tisíc dolarů levnější než elektrická verze se základní cenou 51 990 dolarů (1,09 milionu korun).

Cena chargeru s motorem V8 zatím není jasná, ale vzhledem k tomu, že V8 v Ramu 1500 pro rok 2026 stojí pouze 1200 dolarů (25 tisíc korun) navíc, velký rozdíl nečekejme ani u chargeru. Jasno není také o příchodu modelu na trh. Do Evropy se však oficiálně s největší pravděpodobností nedostane.

Výběr článků

Načítám