Článek
Zatímco ve městském a příměstském provozu nabízí elektromobily úsporný provoz a jejich dojezd může snadno překonat údaje dle normy WLTP, na dálnicích se dojezd naopak citelně zkracuje. Francouzská značka DS se však rozhodla dokázat, že její vlajkový sedan N°8 se nebojí ani dálnic.

Elektrická vlajková loď značky DS N°8 slibuje dojezd až 750 kilometrů v kombinovaném režimu.
Vůz v provedení Long Range, osazený baterií s kapacitou 97,2 kWh a dojezdem až 750 kilometrů (dle WLTP), vzala automobilka do několika evropských států a vyslala na dálkové trasy po dálnicích, kde se nejvyšší povolená rychlost pohybuje kolem 120 až 130 km/h.
První trasa vedla z Paříže do Lyonu, kdy na konci 450 kilometrů dlouhé trasy vůz stále nabízel 10 % kapacity baterie a sliboval dojezd ještě 60 kilometrů. Stejně dlouhá byla i trasa z italského Melfi do Nero Montoro, vůz však na konci cesty sliboval ještě 28 % kapacity baterie a zbývající dojezd až 195 kilometrů.
Ve Španělsku se vůz vydal na trasu z Madridu do města Denia, která měřila 470 kilometrů. Na konci cesty přitom vůz stále ukazoval 20 % zbývající kapacity baterie a dojezd ještě 128 kilometrů.
Nejdelší vzdálenost překonala elektrická limuzína v Německu, kdy na cestě z Mnichova do města Koblenz zdolala vzdálenost 506 kilometrů. Na konci trasy slibovala baterie ještě 10 % kapacity a dojezd 56 kilometrů.

DS N°8 nabízí dlouhý dojezd díky velké baterii a propracované aerodynamice.
Automobilka se tak snaží ukázat, že její limuzína je schopná zdolávat i delší vzdálenosti na dálnicích s různým profilem bez nutnosti nabíjení. Při podobných vzdálenostech se přitom často musí zastavovat už jen kvůli fyzickým potřebám posádky.
Díky podpoře rychlonabíjení při výkonu až 160 kW navíc automobilka slibuje dobití energie na zdolání dalších 200 kilometrů během pouhých 10 minut, díky čemuž elektromobil slibuje zvládat i opravdu dlouhé přesuny bez větších časových ztrát oproti vozům spalovacím.