Hlavní obsah

Cenové srovnání malých aut: nové clio a fiesta versus fabia

Novinky, Martin Žemlička

Minulý týden na český trh vstoupily dva malé automobily. Konkrétně jde o čtvrtou generaci Renaultu Clio a omlazený Ford Fiesta. Porovnali jsme obě novinky se zkušeným veteránem, v Česku prodejně oblíbenou Škodou Fabia.

Foto: Ford

Ford Fiesta (2012, facelift)

Článek

Omlazená fiesta se začne vyrábět od 5. listopadu v továrně v Kolíně nad Rýnem. Čtvrtá generace clia se už začala vyrábět, ve Francii a v Turecku. V případě clia je na výběr čtveřice motorů, přičemž dva jsou naftové.

Fiesta se nabízí se šesticí motorů a jako jediná z porovnávané trojice existuje rovněž ve třídveřové variantě (v tomto článku ale porovnáváme ve všech parametrech 5dveřovou verzi). Novinkou ve fiestě je i dvouspojková automatická převodovka PowerShift zkombinovaná s  motorem 1.6 Duratec Ti-VCT o výkonu 105 k.

Foto: maž, Novinky

Škoda Fabia 1,2 TSI

Škoda Fabia druhé generace v karosářské verzi hatchback má v nabídce dokonce osm motorizací, ovšem je to dáno také tím, že 1,6 TDI CR DPF se nabízí hned ve třech výkonových verzích (55, 66 a 77 kW). Základem je tříválcové 1.2 HTP ve verzích 44 a 51 kW.

Pokud porovnáme rozměry těchto tří automobilů, pak je clio nejdelší. Malý renault má rovněž největší šířku a nejdelší rozvor náprav: clio 2589 mm, fabia 2451 mm a fiesta 2489 mm. Kufr má dle očekávanější největší fabia (315 l), na druhém místě je s o 15 litrů horším výsledkem clio a nejmenší kufr dle normovaných měření má fiesta (276 l). Na výšku je největší fabia (1498 mm), fiesta je na tom podobně (1495 mm) a nejnižší je clio (pouhých 1448 mm).

Foto: Renault

Renault Clio (2012)

Porovnání motorů - základní verze
modelFord FiestaRenault ClioŠkoda Fabia
motor (obchodní označení)1,25 Duratec1,2 16V1,2 HTP 12V
zdvih. objem (ccm), poč. válců1242, 41149, 41198, 3
výkon (kW/k)44 / 6054 / 7544 / 60
točivý moment (Nm)neudává107 / 4250108 / 3000
prům. spotřeba (l/100km)5,25,55,5
0-100 km/h (s)16,915,416,5
max. rychlost (km/h)152167155
prov. hmotnost (kg)112810551095

Pro cenové porovnání jsme vybrali vždy nejlevnější motory z nabídky a vždy základní výbavový stupeň. V případě Fordu Fiesta je to motor 1,25 Duratec (44 kW), fabia má coby základní motorizaci tříválcové 1,2 12V HTP (44 kW) a clio čtyřválcovou 1,2 16V s výkonem 54 kW. Motory všech tří konkurentů jsou spojeny s pětistupňovými manuálními převodovkami.

Cenové porovnání
modelFiestaClioFabia
výb. stupeňAmbienteAuthentiqueChampion Easy
počet airbagů7x4x4x
ESPanoano16 800 Kč
rádio s CDanoneano
el. ovl. př. okenanoano7 100 Kč
man. klimatizace25 000 Kč20 000 Kč10 000 Kč**
centrál. zam.anoneuvádíano
zákl. kola14", ocelová15", ocelová14", ocelová
metl. lak10 500 Kč11 000 Kč10 000 Kč
prodejní cena224 900 Kč229 900 Kč200 900 Kč
Zdroj: ceníky automobilek, cena je udávána vždy akční; ** v akci s centrál. zamykáním

Nejlevnější je díky současné cenové akci Fabia, která stojí 200 900 korun. V základu ale na rozdíl od popisované konkurence nemáte ESP ani elektrické stahování předních oken. Na druhou stranu ušetříte za klimatizaci, namísto bezmála 35 000 korun zaplatíte jenom 10 000 korun a k tomu dostanete i centrální zamykání.

Nejvíce airbagů nabízí fiesta (je jich sedm včetně kolenního), u clia zase dostanete největší kola. U všech automobilů jsou v základu ocelová kola, za litá se připlácí. U všech aut si zájemci o klimatizaci musí připlatit, nejvíce u fiesty (25 000 korun).

Anketa

Které auto se vám líbí nejvíce?
Ford Fiesta
53 %
Renault Clio
28,7 %
Škoda Fabia
18,3 %
Celkem hlasovalo 10054 čtenářů.

Reklama

Související témata:

Výběr článků

Načítám