Hlavní obsah

Budoucnost výkonných elektromobilů DS předznamenává koncept E-Tense Performance

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Francouzská luxusní značka DS představila koncept E-Tense Performance, plně elektrický supersport využívající technologii z formule E. Studie je evolucí předchozího konceptu DS E-Tense z roku 2016.

Foto: DS Automobiles

DS E-Tense Performance

Článek

Po zisku titulů týmu a jezdců v posledních dvou sezónách seriálu formule E převzala značka elektrický pohon svých monopostů a namontovala ho do karbonového monokoku konceptu, který má předznamenat budoucnost divize v osobních elektromobilech.

Dva elektromotory nabídnou systémový výkon 600 kW, 815 koní – rozdělený na 250 kW, 340 k, na přední nápravě a 350 kW, 476 k, na zadní nápravu. DS uvádí hodnotu maximálního točivého momentu systému, která činí 8000 Nm na kolech – nikoli na výstupu motoru.

Test elektrifikovaných modelů DS: Baterie dávají, ale i berou

Testy

To znamená, že E-Tense Performance je dvakrát výkonnější s šestnáctinásobkem maximálního točivého momentu ve srovnání s jednomotorovým konceptem E-Tense s pohonem zadních kol, který se ukázal před šesti lety.

Závody inspirovaná baterie s karbon-hliníkovým kompozitním pouzdrem namontovaným uprostřed vozu pro optimální rozložení hmotnosti má podle DS „inovativní chemii a chladicí systém pro články“. Zároveň umožňuje regenerační kapacitu 600 kW.

DS E-Tense Performance si zachovává siluetu svého předchůdce, ale dostává nové detaily včetně přídě. Jednodušší a hranatější grafika LED v kombinaci s kamerami namontovanými na světlometech a digitální mřížkou se pravděpodobně objeví v budoucích sériových modelech, zatímco nová kapota má jiné větrací otvory a dvoubarevnou úpravu.

Foto: DS

DS E-Tense (2016)

Foto: DS Automobiles

DS E-Tense Performance

Profil vypadá shodně, kromě grafiky a aerodynamičtějších 21palcových kol. Zadní strana také zůstává do značné míry stejná s futuristickými LED svítilnami, masivním difuzorem a brzdovým světlem inspirovaným formulí.

Foto: DS

DS E-Tense (2016)

Foto: DS Automobiles

DS E-Tense Performance

DS neposkytlo fotografie interiéru, ale uvedlo, že obsahuje skořepinová sedadla, volant z formule E nebo černé kožené ozdobné prvky.

Koncept slouží jako pouták pro budoucí výkonné elektromobily značky, které zřejmě nadále ponesou loga divize DS Performance.

Reklama

Výběr článků

Načítám