Článek
Třetí generace BMW X5 si zachovala své typické tvary, generačně ale tento model povyrostl. Na délku o 29 mm (nyní 4886 mm), rozvor náprav zůstal na hodnotě 1983 mm.
Mírným zvětšením prošla výška (+14 mm) i šířka (+ 5 mm), nynější hodnoty jsou 1762, respektive 1983 mm. Dolů šla hmotnost, a to až o 90 kilogramů v závislosti na konkrétní motorizaci.

BMW X5 M50d (2013)
Omlazené BMW X5 M50d – nejsilnější naftovou motorizaci pro tento model - pohání třílitrový šestiválec, který je přeplňován hned třemi turbodmychadly. Nejvyšší výkon je stejný jako u verze před faceliftem – 381 koní (280 kW) a masivních 740 Nm točivého momentu.
Výkon se přenáší na všechna čtyři kola prostřednictvím systému xDrive. Převodovka je výhradně samočinná, má osm rychlostních stupňů.
Stovka za 5,3 s, polyká naftu
Motor, který zvládne zrychlení 0-100 km/h za 5,3 sekundy (o 0,1 s lepší než dříve), splňuje emisní normu Euro 6. Oproti verzi před omlazením se údajně o 10 procent snížila spotřeba paliva – nyní činí „papírových“ 6,7 litru na 100 ujetých kilometrů.
Prodej bude zahájen v půlce listopadu, ceny zatím mnichovská značka neoznámila. Verze s kouzelným písmenem M dostane specifická 19palcová kola, aerodynamické doplňky a snížený podvozek.

BMW X5 M50d (2013)

BMW X5 M50d (2013)