Článek
Novince dělaly garde i původní dva modely Neue Klasse z šedesátých a sedmdesátých let: BMW 1800, první zástupce této přelomové modelové generace, a odvozený menší dvoudveřový model BMW 1600.
Právě původní řadou se nové SUV, po kterém bude následovat řada příbuzných modelů, inspiruje. Design je totiž oproti dosavadní nabídce značky podstatně jednodušší, stále však nabídne výrazné prvky. Tím nejzásadnějším je nová podoba masky s ikonickými ledvinkami v retro stylu.
Vedle elegantně uhlazených linií a čistých ploch zaujme design vozu i decentně vystouplými blatníky, prolisy na kapotě nebo zapuštěnými klikami. Z profilu navíc iX3 nepůsobí jako klasické SUV, ale spíše jako zvýšený hatchback, tedy crossover.
Displej přes celou šířku
Hlavní dominantou kabiny je nové rozhraní BMW Panoramic iDrive s operačním systémem BMW OS X. V palubní desce tak vidíme jediný klasický displej infotainmentu s úhlopříčkou 17,9 palců, do kterého je integrováno prakticky veškeré ovládání. Středem palubní desky se pak táhne linka s výdechem ventilace.
Další informace (včetně přístrojového šítu) jsou promítány do spodní strany čelního skla pomocí trojice displejů umístěných v palubní desce. Informace jsou rozděleny do pěti slotů, jejichž obsah si může posádka navolit dle vlastních preferencí. Přímo do zorného pole navíc informace o jízdě promítá ještě 3D head-up displej.
Elektromobil s délkou 4782 mm, šířkou 1895 mm a výškou 1635 mm nabízí zavazadelník o velikosti 520 litrů, který lze sklopením zadních opěradel zvětšit až na 1750 litrů. Další úložný prostor o objemu 58 litrů se nachází pod přední kapotou a na tažném zařízení zvládne vrcholná motorizace utáhnout až dvoutunový náklad.
Základem BMW iX3 a řady Neue Klasse je platforma s 800V architekturou, která využívá nové cylindrické články s vyšší energetickou hustotou, upravenou architekturu skládání článků do baterií a ještě sofistikovanější systém řízení a správy baterie. Vylepšením prošly také elektromotory.
Až 805 kilometrů
Zatím jediná oficiálně představená motorizace BMW iX3 50 xDrive je osazena dvojicí elektromotorů s kombinovaným výkonem 345 kW (469 k) a točivým momentem 645 Nm, což stačí ke zrychlení z nuly na 100 km/h za 4,9 sekundy a maximální rychlost je omezena na 210 km/h.
Tato motorizace je osazena baterií s využitelnou kapacitou 108,7 kWh, která by měla zajistit dojezd až 805 kilometrů dle WLTP testovacího harmonogramu. Baterie podporuje nabíjení při výkonu až 400 kW, díky čemuž je možné získat dojezd až 372 kilometrů už za 10 minut. Nabití z 10 na 80 procent by mělo trvat kolem 21 minut.
Uvedení novinky na český trh je plánováno na březen 2026. Objednávky u autorizovaných dealerů již byly zahájeny. Základní cena verze iX3 50 xDrive činí 1 725 100 Kč včetně DPH, přičemž v příštím roce nabídku doplní i cenově dostupnější varianty.