Článek
Ceny jsou dle očekávání hodně vysoké a to i na poměry mnichovské značky. V porovnání se sedanem je 3 Gran Turismo dražší o 83 tisíc korun a majitelé zaplatí i více peněz proti majitelům řady 3 kombi (o 38 tisíc). Nejlevnější verzí je možná překvapivě dieselová 318d (925 000 korun), která je zároveň nejslabší motorizací v nabídce (105 kW / 143 k). Rozdíl proti verzi 320i, poháněné dvoulitrovým benzínovým čtyřválcem, je 22 500 korun. Za vrcholné provedení se zatím jediným šestiválcem v nabídce (335i) je nutné z peněženky vytáhnout 1 215 000 korun.
Nová verze Grand Turismo technicky i designově vychází z aktuální řady 3. Proti ní je citelně větší, interiér také nabídne více místa pro posádku. S hodnotou 520 litrů (1600 l po sklopení zadních sedaček) zavazadlového prostoru jde dokonce o praktičtější verzi než kombi. V řeči čísel je 3 GT o 200 mm delší a o 81 mm vyšší než kombi; rozvor náprav je větší o 110 mm.
Nabídka motorů kopíruje sedan a kombi. Konkrétně bude možné vybírat ze dvou vznětových (verze 325d a 330d zatím BMW nepotvrdilo, dají se však očekávat) a tří zážehových motorů. K dispozici je buď šestistupňová manuální převodovka, nebo osmistupňový automat (55 000 korun), potěšitelné je, že manuální skříň lze zvolit pro všechny z pětice nabízených motorů, tedy i pro vrcholné 335i.
Konkrétně jde o naftový dvoulitr s výkonem 105 kW / 143 k a 320 Nm. Silnější verze téhož motoru nabídne 184 k (135 kW) a 380 Nm. Zážehové motory zastupují dva dvoulitrové čtyřválce: 135 kW (184 k) a 270 Nm a silnější verze s výkonem 245 k (180 kW) a 350 Nm. Vrcholem je třílitrový šestiválec s výkonem 306 koní (225 kW) a 400 Nm točivého momentu.