Článek
V pavilónu E se konalo hned několik soutěží, malí fandové rychlé jízdy si mohli vyzkoušet své dovednosti na elektrických motokárách, o kousek dál tvrdě bojovali se závodními modely na autodráze. V rohu pavilónu dětští návštěvníci stavěli do řady za sebe "angličáky" a snažili se překonat loňský rekord, kdy se v tzv. Autohadovi objevilo 2698 autíček. "Pro jistotu jsem jich vzala plný kufr," podotkla maminka jednoho z malých účastníků soutěže.
Autosalón 2005 na Novinky.cz |
.: Rozcestník podle pavilónů |
.: Fotogalerie |
Děti také volily nejhezčí auto v soutěži Babycar. Porota složená z dívek a chlapců ve věku od sedmi do 15 let hodnotila 16 osobních automobilů vystavených na Autosalónu. Používala svá vlastní - "dětská" - kritéria a na plné čáře to u nich vyhrál automobil Porsche Boxster S. Zvláštní cenu dětské poroty si odneslo Audi A4 Cabriolet a Mazda RX-8. "Dětem se u vítězných aut například líbilo, že mají televizi, svoji roli také hrála barva. Starší děti se ptaly na rychlost a měly dokonce i ekologické dotazy," řekla Právu organizátorka akce Magdalena Janoutová.
Vážnější nádech měla sobotní konference soudních znalců s tématem Nehody s chodci nejen na přechodech. "Loni chodci zavinili 1911 nehod, při nichž zahynulo 49 lidí. Nejtragičtější příčinou nehod chodců v roce 2004 byl neopatrný nebo náhlý vstup do vozovky," uvedl Aleš Vémola z Ústavu soudního inženýrství Vysokého učení technického v Brně.
Podle něj si lidé často myslí, že mají na přechodech absolutní přednost a neuvědomují si, že auto má určitou brzdnou dráhu. "Chodci musejí dát řidičům jasně najevo, že chtějí na přechod vstoupit. Pokud chodec do vozovky skočí, řidič nemá šanci." podotkl Vémola.