Článek
Outlander patří mezi zavedené modely značky Mitsubishi, ostatně první generace byla představena již v roce 2001, v posledních letech však na evropském trhu chyběl. Ačkoliv byla aktuálně čtvrtá generace představena již v roce 2021, na evropské trhy se dostala teprve začátkem roku 2025.
Oproti předchozí generaci přitom outlander povyrostl ve všech směrech. Na délku nyní měří 4720 mm a sází na výraznější design. Největší dominantou je příď s robustní maskou, dělenými světly a masivním chromovým dekorem, naopak boky a záď sází na jednoduchou eleganci.

Vůz může stát na kolech o rozměru 18 a 20 palců, v nabídce je řada laků s možností černě lakované střechy. Karoserii může za příplatek zdobit i rozsáhlé ochranné oplastování pro pohodlnější jízdu v terénu, bez kterého ale vůz působí možná sympatičtějším dojmem.
Tlačítková elegance
Zatímco příď vozu může působit na první pohled poněkud divoce a pro některé může být kontroverzní, kabina naopak sází na jednoduchost a nabízí až prémiový zážitek. Obzvlášť v nejvyšší testované výbavě Instyle+ s masážními sedadly čalouněnými prémiovou kůží.
Velmi příjemné je už však samotné rozvržení pracoviště řidiče, který sedí před (dnes již netradičně) klasicky kulatým volantem s příjemně silným věncem, digitální přístrojový štít o úhlopříčce 12,3 palců nabízí sympaticky jednoduchou grafiku a stejně velký displej infotainmentu, lehce vystupující z palubní desky, na sebe nestrhává zbytečnou pozornost.
Interiér je na dnešní dobu příjemně usedlý, což dokreslují klasická fyzická tlačítka na volantu, infotainmentu a nechybí ani samostatný panel ventilace s možností jednoduše a klidně i poslepu upravovat teplotu nebo zapínat výhřev či odvětrávání sedadel.
