Článek
Prodloužená verze Grand je o 140 mm delší (4380 vs. 4520 mm) a přesně o tuto délku má delší rozvor náprav. Z toho díky posuvným zadním sedadlům budou těžit cestující ve druhé řadě. V základním nastavení ale vzadu pro vyšší jedince není přehršel volného místa v oblasti nohou.
Třetí řada je, jak už to u vozů MPV bývá, využitelná jen nouzově na kratší vzdálenosti. Praktické boční posuvné dveře se obsluhují ručně, k jejich posunu je třeba vynaložit více síly.
Při sedmimístném uspořádání má zavazadelník pouhých 56 litrů, pokud jsou sedadla třetí řady sklopena do podlahy, naložíte sem (dle metodiky VDA) 439 – 475 litrů (v závislosti na tom, zda používáte lepící sadu či rezervní kolo). Velikost zavazadelníku je v dané kategorii pouze průměrná.

Ford Grand C-Max
Na futuristický interiér je třeba si esteticky zvykat, ergonomie je dobrá. Horší je to i s menší nabídkou odkládacích prostor na drobnosti; na středovém panelu by rovněž mělo být méně maličkých tlačítek.
Čitelnost ukazatelů je velmi dobrá, příjemné je i modré podsvícení. Pozice za volantem se díky bohatým možnostem posunu sedačky hledá dobře; také možnosti pro podélné i příčné seřízení volantu jsou na velmi dobré úrovni.

Ford Grand C-Max
Stále výtečné jízdní vlastnosti
Šestistupňová, ručně řazená převodovka je velmi přesná a při řazení klade přirozený odpor. Jízdní vlastnosti jsou i u druhé generace na výtečné úrovni – ať už jde o záběr spojky, dávkování brzdového pedálu nebo přesné řízení (nyní elektrické) s dobrým náznakem zpětné vazby.
Tlumiče jsou oproti minulé generaci komfortnější, částečně zmizela dřívější hravost. Podvozek, který C-Max sdílí s novým focusem, je i nadále velmi jistý, a to i při vysokých rychlostech.
Turbodieselová šestnáctistovka představuje ve své silnější verzi takřka ideální motorizaci (v nabídce jsou ještě silnější dvoulitry TDCi). Motor je tichý a díky 260 Nm točivého momentu již od nízkých otáček, dovede velmi slušně zrychlovat (navzdory nepříliš příznivému času zrychlení 0-100 km/h). Spotřeba je zhruba o litr vyšší než kolik udává výrobce; i při plném obsazení je ale mimo město možné jezdit svižně za šest litrů nafty na sto kilometrů.
Závěrečný verdikt? Druhá generace C-Maxe je stále automobil, který uspokojí i náročné řidiče. Mezi hlavní nedostatky řadíme průměrně velký interiér a zavazadlový prostor. V praxi jsme postrádali více odkládacích prostor na drobnosti. Futuristická přístrojová deska se nebude líbit každému, její zpracování je ale na odpovídající úrovni. V rámci akčních slev lze základní verzi Grand C-Maxu s popisovaným motorem sehnat do půl miliónu korun.

Ford Grand C-Max
ZÁKLADNÍ TECHNICKÉ ÚDAJE | |
---|---|
Motor: | 1560 ccm, čtyřválec, vznětový, turbo |
Max. výkon: | 85 kW (115 k) při 3600 ot./min. |
Max. točivý moment: | 270 Nm od 1750 ot./min. |
0 - 100 km/h: | 12,3 s |
Nejvyšší rychlost: | 180 km/h |
Průměrná spotřeba: | 4,9 l/100 km |
Pohotovostní hmotnost: | 1504 kg |
Poháněná náprava: | přední |
Cena základní verze: | 494 900 Kč |