Šumavský park navštíví ročně skoro dva milióny lidí, většina z nich v létě. Nad pěšími turisty převažují právě cyklisté. Cyklostezka vede z Gerlovy Hutě přes Novou Hůrku a Prášily do Mechova u Srní.

Naposledy dokončený úsek začíná v Nové Hůrce v napojení na komunikaci směrem na jezero Laka. Prochází lesními úseky, bezlesím a jsou na něm tři můstky přes Slatinný potok, přes Křemelnou a jeden přes bezejmenný potok. „Úsek dlouhý 5,2 kilometru zčásti vede i po starých cestách, které před desítkami let postavila armáda a má z poloviny živičný a z poloviny zhutnělý pískový povrch," popsal Dvořák.

Podle Jany Slonkové ze správy parku se cyklostezka budovala po etapách od roku 2006. Finančně na ní přispěla EU. „Stejně jako ostatní úseky je i tento natolik široký a mosty mají takovou nosnost, aby tu v zimě mohla běžecké stopy upravovat rolba," řekla Slonková.

Poslední část stála téměř 20 miliónů korun a i na ní přispěla EU z Operačního programu Životní prostředí. Od konce cyklostezky v Srní - Mechově lze ještě pokračovat podél Vchynicko - Tetovského kanálu až na hradlový most asi 1,5 kilometru od Modravy.

Od začátku stavby cyklostezky se mluvilo ještě o možném propojení hradlového mostu s Modravou, kde teď zatím turisté musejí jezdit po silnici. Postupně vznikly tři varianty propojení, ale vždy kolidovaly s ochranou přírody. „My ho ale považujeme za důležitý, a proto jsme tuto část cyklostezky zařadili mezi 34 záměrů zpřístupnění Šumavy v rámci hodnocení EIA. Předpokládáme, že už příští rok by mohl být znám výsledek projednávání," dodal ředitel parku Pavel Hubený.