Hlavní obsah
Významně roste skupina Čechů, která si během zimních měsíců hodlá užít nejen sníh, ale i písečné pláže. Foto: koláž Novinky.cz s použitím Profimedia.cz

Zimní dovolené? Nejčastěji na horách, zájem o moře ale roste

Většina Čechů bude zimní dovolenou trávit na horách. V době, kdy se rtuť v teploměrech pohybuje pod bodem mrazu, se však stále více cestovatelů chystá vyrazit také za teplem k moři. Vyplývá to z průzkumu realizovaného přes Seznam.cz Výzkumník.

Významně roste skupina Čechů, která si během zimních měsíců hodlá užít nejen sníh, ale i písečné pláže. Foto: koláž Novinky.cz s použitím Profimedia.cz
Zimní dovolené? Nejčastěji na horách, zájem o moře ale roste

„Je zajímavé sledovat, nakolik se zájmy lidí časem mění. I když 66 % dotázaných zamíří o zimní dovolené na hory (pokles o 4 % proti roku 2013), významně roste skupina Čechů, která si během zimních měsíců hodlá užít nejen sníh, ale i písečné pláže (celkem 13 % dotázaných, což je o 8 % více než loni),“ řekl Petr Pěcha, manažer serveru Sdovolená.cz.

Výhradně do tuzemských hotelů a rekreačních zařízení se chystá vyrazit třetina dotázaných. Na zimní dovolenou mají lidé nejčastěji ušetřeno mezi 2000 a 10 000 Kč.

„Podíl dotázaných, kteří si vybírají dovolené v levnějších (do 5000 Kč na osobu) a dražších (nad 15 000 Kč na osobu) cenových kategoriích, zůstává na podobné úrovni jako loni. Změna chování nastává u středně drahých cest. Celkem o 7 % (na 14 %) vzrostl meziročně zájem o zájezdy v ceně 10 až 15 tisíc korun,“ konstatoval Pěcha.

Každý rok na stejném místě

Téměř polovina respondentů má lokalitu pro zimní radovánky naplánovanou už od začátku listopadu. Jde však především o jedince, kteří jezdí každý rok na stejná místa.

„Cestovatelé, na které výběr dovolené teprve čeká, mají v plánu využít kombinaci různých zdrojů, jasně mezi nimi převládá internet (83 %). Rostoucí popularitě se těší vyhledávače zájezdů. K výběru dovolené je využije o 14 % více respondentů než loni (letos tedy celkem 70 %). O tom, že lidé stále víc hledají zájezdy on-line, svědčí i 2% pokles (celkem 10 %) lidí chystajících se navštívit pobočku cestovní kanceláře,“ uvedl Michal Nosek, specialista výzkumu trhu ve společnosti Seznam.cz.

Data vycházejí z nástroje nazývaného Výzkumník. Jeho prostřednictvím se mohou lidé podílet na mapování webu i sdělovat nápady ohledně toho, co jim na internetu chybí. Zástupci české portálové jedničky touto cestou zároveň získají zpětnou vazbu na své služby. [celá zpráva]

yknivoNumanzeSaNyknalC
Sdílejte článek

Seznam.cz zavádí tlačítko Líbí se

Dejte redakci i ostatním čtenářům vědět, jaký obsah stojí za přečtení.

Články s nejvyšším počtem Líbí se se budou častěji zobrazovat na hlavní stránce Seznamu a přečte si je více lidí. Nikomu tak neuniknou zajímavé zprávy.

Reklama

Výběr článků