Hlavní obsah

Zahraniční turisté si Prahu často nespojují s Českou republikou

Novinky, fis

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Aktuální výzkum Institutu turismu agentury Czech Tourism se zabýval tím, jak zahraniční, většinou mimoevropští, turisté vnímají Česko jakožto cíl své dovolené. Mnoho z nich má zkreslené vnímání celého starého kontinentu, natožpak desetimiliónové země v jeho středu. Prahu sice řada těchto turistů zná, nevědí však, že leží v ČR.

Foto: Profimedia.cz

Praha je v očích turistů romantická a kouzelná.

Článek

Klidné místo pro komfortní dovolenou — zhruba takto vnímají turisté Českou republiku známou například díky hokeji, pivu či Baťovi. Nejatraktivnější lokalitou je samozřejmě stověžatá metropole, která je podle těchto cestovatelů pohádková a romantická.

Výzkum segmentace trhu vybraných strategických zemí, jehož se účastnilo několik tisíc dotazovaných, se zaměřil na turisty ze států pěti oblastí, z nichž většina leží mimo Evropu. Jednalo se o Blízký východ, střední a jihovýchodní Asii, Latinskou Ameriku, ale také o Skandinávii.

Hlavní roli v plánech na dovolenou hrají podle výzkumu Francie, Velká Británie, Španělsko, Německo, Itálie a Švýcarsko. Česko je pak pro většinu dotázaných cestovatelů pouze jednou ze zastávek na výletě po Evropě. Skandinávci si tu však dokáží představit i celou dovolenou.

Praha se už špatné nálepky zbavuje

Současně výzkum ukázal, že pojem Evropa si mimoevropští turisté spojují ve skutečnosti jen se západní částí kontinentu, zatímco země bývalého východního bloku, jsou nadále považovány za méně vyspělé. Praha už dokázala z velké části překonat negativní asociaci s východní Evropou a její vnímání je téměř kompletně západoevropské.

„Praha je často vnímána spíše jako geograficky poslední místo té komfortní, příjemné (západní) Evropy než jako město ve středu Evropy, kterým je. Pro arabské turisty nebo turisty z jihovýchodní Asie je středem Evropy Švýcarsko, Skandinávci oproti tomu znají Českou republiku poměrně dobře. Mexičtí turisté obvykle pouze vědí, že Česká republika existuje, 20 % turistů z Turecka zemi nezná vůbec,“ uvedl k závěrům výzkumu ředitel Institutu turismu agentury CzechTourism Jan Herget.

Česko láká hlavně pohodáře

Výzkum turisty s potenciálem návštěvy ČR rozdělil do tří základních skupin — Pohodáři, Nároční a třetí kategorií pak jsou Mladí a neklidní. Pohodáři jezdí hlavně za poznáním a odpočinkem. Mají zájem o památky, výlety do přírody, pohodlí a bezpečí. Tato skupina zahrnuje podle výzkumu přes 60 procent turistů ve Skandinávii a na Tchaj-wanu. Právě tato kategorie turistů navštěvuje ČR nejčastěji.

Praha má potenciál uspokojit i potřeby druhé skupiny turistů. Nároční cestovatelé mají vyšší nároky na servis a komfort, mohou si to dovolit. V navštívené zemi chtějí poznávat památky, kulturu, zúčastnit se společenských akcí a dopřát si odpočinek mimo jiné s wellness službami. Aktivně také nakupují. Tento typ lidí tvoří většinu potenciálních turistů v Indonésii, Malajsii, na Filipínách, v Kazachstánu i Uzbekistánu, a Spojených arabských emirátech. Jde také o největší segment potenciálních turistů v Turecku a v Mexiku.

Pro koho je Česká republika naopak poměrně nudná, je poslední skupina nazvaná Mladí a neklidní. Tito rekreanti vyhledávají zábavu a dobrodružství. V navštívené lokalitě je pro ně zásadní noční život, koncerty, festivaly i adrenalinové sporty.

Reklama

Související témata:

Výběr článků

Načítám