Vědci prý našli pod honduraským deštným pralesem bájné Bílé město

Novinky, jky

Pokroková 3D mapovací technologie možná pomohla objevit pod honduraskou džunglí legendární město, po kterém marně pátrali už španělští konkvistadoři v 16. století. Až doposud však nebyla existence města Ciudad Blanca (Bílého města) potvrzena. Nyní to však vypadá více než nadějně.

Virtuální náhled na topografickou mapu pozůstatků města v honduraské džungliVideo: UTL Scientific LLC

Vědci se domnívají, že se jim hluboko v honduraské džungli podařilo objevit historicky významnou metropoli, známou též jako Město zlata. Speciální 3D mapovací technologie naznačila pod hustým porostem existenci starých cest a základů budov. To vše v oblasti známé jako La Mosquitia, která je tak nazvaná podle velmi četné přítomnosti bodavého hmyzu.

Podle některých legend má být ve městě Ciudad Blanca ukrytý obrovský zlatý poklad. A to je právě ten důvod, proč jej Španělé hledali jako diví. Nejnovější studie však využila technologii pomalu letících letadel, která laserovými paprsky monitorovala pevný povrch pod neprostupným zeleným příkrovem. Povedlo se tak vytvořit velmi kvalitní topografickou mapu, kterou vědci minulý týden prezentovali.

"Příroda jednoduše nefunguje v přímých liniích, jaké se nám podařilo v deštném pralese objevit. Je tedy jasné, že jde o pozůstatky lidské práce," uvedl vědec z Coloradské státní univerzity Stephen Leisz. Archeologové plánují důkladněji prozkoumat oblast v pozdější části letošního roku.