Hlavní obsah
Ilustrační foto. Foto: Profimedia.cz

V letadle ji požádali, aby se více zakryla. Aerolinky se teď kají

Ukazujete moc kůže. Takovou větu si vyslechla pasažérka Air New Zealand Courtney Newboldová, když minulý pátek se společností cestovala. Ženu na její oděv měli upozornit hned dva členové personálu, přestože na sobě měla dvě tílka a sportovní legíny až do pasu. Dopravce se po kritice cestující za nepříjemnost omluvil.

Ilustrační foto. Foto: Profimedia.cz
V letadle ji požádali, aby se více zakryla. Aerolinky se teď kají

Newboldová v pátek cestovala z Cookových ostrovů, konkrétně z Rarotongy, do novozélandského Aucklandu, když byla dvěma zaměstnanci upozorněna na to, že má moc odhalenou kůži. „Jeden můj oděv komentoval už u odletové brány, tak jsem se zeptala kamarádky, zda si mohu půjčit její bundu,“ popsala žena Daily Mailu.

Cestující si chtěla bundu nasadit, jakmile bude na palubě. Ještě než na ni však stačila vstoupit, upozornil ji na oděv další zaměstnanec. „Když jsem došla ke schodům, řekl mi další pracovník, že ukazuju až moc kůže,“ vzpomíná Newboldová. „Rarotonga je celkem konzervativní oblast, takže si myslím, že jde o kulturní záležitost,“ doplnila.

Žena byla podle svých slov ve stresu kvůli velmi vysokým teplotám, které ten den panovaly. „Většina mého oblečení byla navíc v nákladovém prostoru, takže nevím, kde čekali, že ho vezmu. Měla jsem štěstí, že jsem si od kamarádky půjčila bundu, jinak by mi asi úplně zabránili v nástupu do letadla,“ uvedla.

Incident prošetří

Podle ženy je příhoda s oblečením exemplárním příkladem toho, jak společnost hodnotí ženská těla. „Mívala jsem se svým tělem problémy a nikdo nemá právo ho komentovat,“ míní pasažérka. „Na palubě byli muži, kteří toho na sobě měli rozhodně méně než já.“

Poté co žena zveřejnila na Facebooku aerolinek stížnost, se jí v pondělí ozvala šéfka zákaznického servisu Leeanne Langridgeová. „Omluvila se mi,“ zkonstatovala Newboldová s tím, že aerolinky nemají žádné pravidlo pro odívání a incident proto vyšetří.

„Zákazníci jsou pro nás vždy na prvním místě a chceme se ujistit, že se cítí vítaní a mají pohodlný let,“ okomentovala to Langridgeová. Doplnila, že situaci s pasažérkou vyřešila i připsáním leteckých mil zdarma.

yknivoNumanzeSaNyknalC
Sdílejte článek

Reklama

Výběr článků