Hlavní obsah

Turista napsal negativní recenzi na hotel. Teď mu za ni hrozí vězení

Novinky, Michael Švarc

Až dvouleté vězení hrozí v Thajsku Američanovi Wesleymu Barnesovi. Důvodem jsou drsné a kritické recenze na adresu resortu, v němž pobýval. Nazval ho totiž moderním otrokářstvím. V zemi však platí striktní zákony proti pomluvě a právě na ně se hotel odvolává, píše server BBC.

Foto: Profimedia.cz

Ilustrační foto.

Článek

Vedení Sea View Resortu na ostrově Koh Chang uvedlo, že je kritika nepravdivá a poškozuje reputaci hotelu. „Majitel podal na obžalovaného stížnost za recenzi, kterou uveřejnil na stránkách portálu TripAdvisor,“ uvedla policie s tím, že k neshodám mezi resortem a Barnesem došlo už dříve v tomto roce.

Roztržku měla způsobit hádka mezi personálem a Barnesem, který si chtěl do hotelové restaurace přinést vlastní alkohol. Podle všeho za něj navíc odmítl zaplatit poplatek, tzv. korkovné, a nakonec musel zasáhnout manažer.

Necháte u nás odpadky? Pošleme vám je domů, slibuje národní park

Koktejl

Poté, co Barnes opustil hotel, na různých serverech, včetně TripAdvisoru, zveřejnil několik negativních recenzí, proti kterým se však resort brání a označuje je za pomluvu. Američan byl posléze zadržen, strávil několik nocí ve vězení, nakonec byl propuštěn na kauci. Pokud ho však soud shledá vinným za porušení zákonů proti pomluvě, může strávit v thajské věznici až dva roky.

Muž uvedl, že recenzi, kde hotel nazval moderním otrokářstvím, TripAdvisor nikdy neuveřejnil, protože porušovala zásady serveru. Kvůli incidentu Barnes prý už přišel o práci a další publicita jeho případu mu může ještě více ztížit hledání nové pozice.

Vedení chtělo domluvu

Další slyšení u soudu proběhne začátkem října, Američan se prý velmi obává, že by mohl skončit ve vězení, několik dní v cele pro něj bylo podle jeho slov dost děsivých. Doufá proto, že se domluví přímo s vedením hotelu. To však tvrdí, že se s Barnesem pokoušelo v minulosti již několikrát spojit.

Vedení Barnese nejprve ujistilo, že nepožene věc k soudu, pokud přestane s falešnou kritikou. „Nakonec jsme se rozhodli podat stížnost, která ho má odradit, protože nám došlo, že může negativní recenze psát týden co týden. Navzdory naší asi měsíční snaze o kontakt a vyřešení celé záležitosti přátelským způsobem se nás rozhodl zcela ignorovat. Ozval se až poté, co byl o naší stížnosti zpraven úřady,“ uvedlo vedení resortu.

Management hotelu vysvětlil, že po zveřejnění negativních recenzí několik hostů zrušilo pobyt nebo se začalo zajímat o přístup k zaměstnancům. „Dezinformační recenze nás poškozují, obzvláště v dobách, jako jsou tyto,“ doplnilo vedení.

Aerolinky otevřely vlastní kavárnu. Nabízejí v ní tradiční palubní pokrmy

Cestování

Reklama

Výběr článků

Načítám