Článek
Zda podnikatelům z Kypru leží osud devítipatrového hotelu v nadmořské výšce 1340 metrů skutečně na srdci, nebo jde jen o neprůhlednou spekulativní investici, ukáže až čas. Změnu vlastníka spojenou s očekávanou finanční injekcí snad zaznamenají turisté na viditelném zkvalitnění dosavadních turistických služeb.
„Prvotní kontakty s novým vlastníkem naznačují, že s investicemi, na nichž závisí vyšší kvalita restauračních a ubytovacích služeb, bychom mohli brzy počítat,“ potvrdila představitelka firmy AEZZ pražská právnička Klára Sovová. Posun dopředu zaznamenala Labská bouda hned po nedávném převzetí firmou AEZZ. Hostům zde podobně jako na Luční nabízejí vlastní čerstvé pečivo, nesrovnatelně šla nahoru kuchyň i přístup personálu k hostům.
„Nicméně pořád je co zlepšovat, hlavně na technickém stavu budovy a vybavenosti pokojů, na což jsou potřeba peníze. Z Labské boudy hodláme s pomocí nového vlastníka udělat to, co lidé od podobného horského objektu očekávají. Zkušenosti máme z Luční, jejíž je Labská v podstatě dvojče. Hodláme se také zkontaktovat se studenty ČVUT, kteří navrhli studii budoucí podoby Labské boudy,“ podotkla Sovová.
Prodej železobetonového objektu dostavěného v roce 1975 minimálně zamezil snaze Správy Krkonošského národního parku srovnat tzv. megalomanský pomník socialismu se zemí. Ochranáři plánovali Labskou boudu koupit a posléze zbourat. Demoliční plán se neuskutečnil jenom díky škrtům ve státním rozpočtu.