Hlavní obsah

Praha chce přilákat zpět turisty, za propagaci v zahraničí utratí milióny

Právo, Jakub Mračno
Praha

Pražští radní chtějí v době ekonomické recese podpořit zájem zahraničních turistů o návštěvu metropole. Počet cizinců, kteří do Prahy přijíždějí, sice pořád roste, proti minulosti je ale nynější růst podstatně pomalejší.

Foto: Jaroslav Soukup, Novinky

Zájem zahraničních turistů o českou metropoli klesá.

Článek

„Ačkoliv to zatím plně nepociťujeme, krize má na turistický ruch v Praze významný negativní vliv, ačkoliv zatím nedolehla naplno, chceme být připraveni, aby se návštěvnost města nesnižovala,“ uvedl radní pro kulturu a turistický ruch Milan Richter (ODS).

Město kvůli možným dopadům ekonomické recese už před několika měsíci ustavilo expertní skupinu, kde jsou zastoupeni hoteliéři, Pražská informační služba, Hospodářská komora ČR a další odborníci na turismus. Výsledkem je podobně jako vloni, kdy už čísla ukazovala, že zájem turistů o Prahu roste pomaleji, další propagační kampaň.

Minulá kampaň moc nepomohla

Minulou kampaň, videoklip s přední modelkou a Richterovou partnerkou Taťánou Kuchařovou, město hodnotí kladně. Podle statistiky ale loňská kampaň, zaměřená hlavně na movité turisty, na zvýšení počtu turistů nijak významný vliv neměla. Stála přitom přes osm miliónů, což opozice kritizovala jako větší přínos pro účinkující modelky, ne pro město samotné. Dopad klipu, který se hrál jen na vybraných módních televizních kanálech, je sporný i podle místopředsedy pražské ČSSD Miroslava Pocheho.

„Mezi roky 2003 a 2004 vzrostl počet návštěvníků Prahy o téměř 30 %, o dva roky později to už bylo jen 8 % a vloni už dokonce jen něco přes 2,5 procenta,“ připustil Richter.

Materiál, který radní včera schválili pod názvem Akční plán na podporu příjezdové turistiky, počítá letos s mimořádnou mediální kampaní, náklady město odhaduje na 50 miliónů.

„Jelikož jde o nadlimitní zakázku, která má striktní pravidla, počítáme s tím, že odstartuje až zhruba v září nebo říjnu. Máme v plánu zakoupit vysílací časy na významných, hlavně evropských televizních stanicích, reklamy v magazínech vybraných leteckých společností a také na různých internetových stránkách orientovaných na turistický ruch,“ přiblížil Richter s tím, že by celá kampaň měla trvat asi tři měsíce a měla by být zaměřena na celé spektrum potenciálních návštěvníků metropole.

Veletrhy a partnerství

Další desítky miliónů hodlá město investovat do prezentace Prahy na veletrzích cestovního ruchu, letos chce mít vlastní stánky na dvanácti akcích, na dalších deseti se bude prezentovat společně s CzechTourismem.

Městská rada včera rozhodla také o navýšení prostředků na tzv. partnerství, zájemci budou moci od města žádat o dotace na různé projekty.

„Podporu mnohou získat soukromí vystavovatelé na veletrzích nebo např. cestovní kanceláře, které budou chtít Prahu umístit na přední stránky svých katalogů,“ řekl Richter. „Obecně proti podpoře turistického ruchu nic nemáme, 80 miliónů se mi ale zdá poněkud přehnané. Navíc si nemyslím, že by měly nějaký velký efekt prezentace Prahy v jihovýchodní Asii či v Americe, jak má Richter v plánu,“ řekl Právu Poche.

Reklama

Výběr článků

Načítám