Hlavní obsah
Do Amsterdamu ročně míří na 17 milionů turistů. Foto: Profimedia.cz

Nizozemsko, žádné Holandsko, vzkazuje země tulipánů turistům

Nizozemsko se chce od příštího roku prezentovat pod jediným správným jménem. Tedy jako Nizozemsko, nikoli Holandsko, jak se v názvu země často chybuje. Začátkem ledna proto ze všech propagačních materiálů slovo, nesprávně považované za synonymum, zmizí, uvedl server Independent.

Do Amsterdamu ročně míří na 17 milionů turistů. Foto: Profimedia.cz
Nizozemsko, žádné Holandsko, vzkazuje země tulipánů turistům

Nizozemsko se v mateřštině jmenuje Nederland, Severní a Jižní Holandsko jsou pouze dvě z provincií celé země. Turistické organizace se v lednu chystají na velký rebranding a slovo Holandsko chtějí vypustit ze všech propagačních materiálů a brožurek, aby si turisté uvědomili, že Nizozemsko je jediným správným názvem státu.

Projekt vyjde na 200 tisíc eur (více než pět milionů korun) a je součástí rozsáhlejších změn celkové image země. Nizozemsko totiž bude příští rok hostit pěveckou soutěž Eurovision Song Contest a zúčastní se také olympijských her v Tokiu. Z toho důvodu chce vystupovat pod jediným správným názvem.

Mít kontrolu nad množstvím návštěvníků

Nová strategie si také klade za cíl odklonit turisty od nejvytíženějších cílů, tedy Amsterdamu, Rotterdamu či Hágu, měst, která se nacházejí právě v provinciích Severní a Jižní Holandsko. Počty turistů by během další dekády měly z 19 milionů návštěvníků ročně vzrůst až na 29 milionů, což nevyvolává přílišné nadšení.

„Abychom měli kontrolu nad množstvím návštěvníků a mohli těžit z příležitostí, které turismus přináší, musíme jednat. Namísto destinační propagace je na řadě destinační management,“ uvedla turistická centrála k nové strategii.

Obzvlášť Amsterdam patří k evropským metropolím, které pod náporem turistů nejvíce úpí. Hlavní město Nizozemska ročně navštíví kolem 17 milionů lidí, přičemž stálých obyvatel je jen kolem milionu.

yknivoNumanzeSaNyknalC

Reklama

Výběr článků