Hlavní obsah

Největší „boty” v cestovním ruchu za rok 2013

Novinky, jky

Tak jaké země jste stihli v roce 2013 vidět? A neměli jste při svých cestách trápení s cestovními kancelářemi, aerolinkami či ubytovacími zařízeními? Pokud ne, tak jste měli docela štěstí, protože ani v tomto roce se cestovnímu ruchu nevyhnulo mnoho skandálů či drobných přešlapů.

Foto: koláž Novinky.cz s použitím Profimedia.cz

Článek

1) Ryanair odletěl dříve a nechal na letišti cestující

Aerolinky Ryanair figurují v podobných přehledech až překvapivě často. V roce 2012 „zabodovaly” tím, že jejich pilot popsal italské město Bari před příletem na tamější letiště jako „město mafie”. Letos to již tak úsměvné nebylo. Tentokrát letadlo společnosti odletělo z polského letiště o půl hodiny dříve, než mělo, a nechalo na místě 20 pasažérů.

2) Logo společnosti Northern Ferries

Lodní přeprava není logicky něco, o čem by se v České republice mluvilo. Kam se tímto způsobem také dopravovat. Britská společnost NorthLink Ferries provozuje nákladní a osobní lodní dopravu zejména v oblasti severu Skotska, Orknejí a Shetland. Letos se však společnost dostala pod palbu kritiky za nové logo, které podle mnohých obsahuje nacistickou symboliku. Vikingské prvky byly často užívány právě za Hitlera, kdy takové motivy využívaly i propagační materiály jednotek SS. Společnost neustoupila a nové logo zavedla. Turistům se ale podle všeho líbí a nevadí jim.

Foto: Northern Ferries

Logo Northern Ferries, které provozuje společnost Serco NorthLink

3) Letadlo Lufthansy přistálo kvůli zapáchajícímu koberečku

Zatímco komerční spuštění Boeingu 787 Dreamliner letos zdržovaly tři měsíce potíže s jeho bateriemi, let společnosti Lufthansa do Frankfurtu nouzově přistával kvůli značně malichernějšímu důvodu - zapáchajícímu koberečku. Airbus A320 letící ze švédského Stockholmu do Německa na konec přistál v dánské Kodani poté, co pasažéři cítili na palubě „podivný pach”. Posádka se kvůli obavám o bezpečnost na palubě rozhodla raději přistát. Kontrola na letišti takřka okamžitě zjistila, že za zápach může nedávno instalovaný (pravděpodobně lepený) koberec.

4) Vysoký představitel hotelového řetězce Accor psal pozitivní recenze na vlastní hotely

Když si v nějaké firmě vybudujete slušnou pozici, dalo by se očekávat, že jste k tomu potřebovali určitou dávku píle, šikovnost a v některých případech i značnou porci inteligence. Jenže přesně touto lidskou kvalitou evidentně nedisponoval vysoký zaměstnanec hotelového řetězce Accor, který vychvaloval hotely svého řetězce a psal negativní recenze na ty konkurenční. Muž, který se na Twitteru označoval jako „šéf PR pro hotely Accor v Asii a Pacifiku”, ve firmě skončil.

5) Zlevněné lety, které neměly být zlevněné

Naštěstí pro cestovatele se v roce 2013 udály v cestovním ruchu i takové přešlapy, ze kterých mohli pozorní lidé vesele těžit. Aerolinkám United Airlines totiž na internetových stránkách došlo k technické chybce, která nechala návštěvníky kupovat letenky třeba i za pět dolarů, tedy sto korun. United Airlines už by si mohly pomalu nechat tento typ chyby patentovat, loni si u nich totiž mohli lidé kvůli chybě zakoupit letenky velmi drahou první třídou za pouhé čtyři bonusové míle, které měly v porovnání s běžnou cenou této letenky zcela zanedbatelnou hodnotu.

6) Aerolinky vzaly dvojici do Bangladéše místo do Senegalu

Dvojice Američanů si chtěla udělat dobrodružný výlet do senegalského Dakaru s aerolinkami Turkish Airlines. Výlet se však stal pro Sandy Valdiviseovou a jejího manžela Trieta Voa ještě o něco dobrodružnějším, když vinou chyby pracovníka aerolinek skončili na úplně jiném kontinentu - v bangladéšském městě Dháka. Aerolinky oznámily, že si pracovník společnosti spletl zkratky letišť. No, dakarské letiště má zkratku DKR a to v Dháce DAC, ale budiž...

7) Stevard Ryanair sprostě nadával cestujícímu

Začali jsme s aerolinkami Ryanair, a také s nimi i skončíme. Jejich stevard letos neudržel nervy na uzdě a poté, co mu jeden z pasažérů vrátil předražený snack, jej slovně sprostě napadl. Když byl pasažér požádán, ať zaplatí 4,20 libry (138 Kč) za dva krekry s kouskem sýru, snack se slušným odmítnutím stevardovi vrátil. Ten mu odsekl, že díky těmto cenám aerolinky zvládají lidem jako je on prodávat letenky levně. Když pasažér požádal stevarda o jméno, aby si mohl stěžovat, stihla ho pouze záplava sprostých slov. Stevard na své místo krátce poté rezignoval.

Reklama

Související témata:

Výběr článků

Načítám