Hlavní obsah

Letuška vystoupala do 828 metrů. Z reklamy aerolinek jímá závrať

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Aerolinky Emirates natočily reklamu, ze které se doslova tají dech. Letuška v typické uniformě v ní láká Brity na cestu do Dubaje, stojí při tom na samém vrcholu nejvyššího mrakodrapu světa Burdž Chalífa v závratných 828 metrech. A o žádné zelené plátno a počítačové triky nejde.

Reklama EmiratesVideo: Emirates

 
Článek

Ve videu natočeném jediným dronem zve letuška pomocí papírových cedulí po vzoru slavné scény z filmu Láska nebeská do Dubaje. Velká Británie totiž Spojené arabské emiráty nedávno přemístila na takzvaný amber list, což znamená značné usnadnění zpáteční cesty na ostrovy.

„Díky umístění Spojených arabských emirátů na britský amber list se cítíme jako na vrcholu světa,“ uvádí vzkaz, kterým letuška láká turisty. V prvních chvílích reklamy však není zřejmé, že stojí na samém vrcholu Burdž Chalífy. Vyjde to najevo o několik záběrů později, když se dron začne vzdalovat a odhalí panorama města.

Mnoho lidí se po zveřejnění reklamy začalo podivovat nad tím, zda jde o reálný výjev, či nikoli. Společnost Emirates proto vzápětí vydala také video, v němž dohady jednou provždy umlčela. „V Emirates se vždy snažíme o výzvy a posouvání hranic. Klid a sebevědomí naší letušky v reklamě je ztělesněním našeho týmu, který se stará o cestující a zajišťuje jejich bezpečí,“ vysvětlil prezident aerolinek Tim Clark.

„Jsme hrdí na to, že jsme mezi několika málo privilegovanými, kterým bylo umožněno točit na vrcholu Burdž Chalífy,“ doplnil.

Výstup trval přes hodinu

Podle společnosti Emirates je reklama výsledkem pečlivého plánování, trénování, testování a především dodržování striktního bezpečnostního protokolu. Žena v reklamě samozřejmě není skutečná letuška, jde o britskou profesionální instruktorku skydivingu Nicole Smith-Ludvikovou.

Aerolinky musely nechat postavit plošinu, na které žena v reklamě stála, původní vrchol Burdž Chalífy totiž nabízí jen velmi omezený prostor. K platformě technici přidělali tyč, za kterou byla letuška zajištěna.

Natáčení začalo při svítání kvůli světlu, tým tak musel být připraven ještě před prvními slunečními paprsky. Výstup na vrchol mrakodrapu ze 160. patra zabral asi hodinu a 15 minut, Smith-Ludviková musela vyšplhat po žebřících napříč několika úrovněmi.

U pobřeží Dubaje má vzniknout obří korálový útes

Cestování

Reklama

Výběr článků

Načítám