Hlavní obsah

Jako na červeném koberci. V Los Angeles můžete nahlédnout do šatníku hvězd

Hudební ceny Grammy patří k těm nejprestižnějším v showbyznysu. A taková ceremonie vyžaduje i náležité oblečení. Přestože se běžný smrtelník na červený koberec mezi hvězdy nedostane, může se jim přiblížit alespoň prostřednictvím expozice v Los Angeles. V ní jsou k vidění nejpovedenější oděvy muzikantů napříč desetiletími, píše agentura AP.

Jako na červeném koberci. V Los Angeles můžete nahlédnout do šatníku hvězd

Šaty a smokingy mají často ilustrovat extravaganci největší hudební oslavy v roce. Červený koberec je pak tradičně místem, kde hvězdní návštěvníci výtvory módních návrhářů ukazují. Losangeleské Grammy Museum některé z těchto oděvů vystavuje, aby si je na vlastní oči mohli prohlédnout i obyčejní lidé. K vidění jsou například šaty zesnulé zpěvačky Amy Winehousové, rappera Kanyeho Westa, Rihanny a dalších.

Expozice nazvaná jednoduše Na červeném koberci je podle šéfa muzea Michaela Sticky jedna z nejpopulárnějších. „Cílem je přenést návštěvníky na červený koberec a dostat je co možná nejblíže ke všem oděvům a zážitkům. Máme tu třeba i šaty, které na sobě měla bývalá první dáma Michelle Obamová nebo moderátorka loňských a letošních cen Alicia Keys,“ řekl Sticka.

Expozice jde ale i hlouběji do minulosti. Kromě šatů je v ní k vidění množství fotografií a podobně.

Nejen oblečení, ale i umění

„Diváci, kteří doma sledují Grammy, často netuší, kolik času zabere ušít některé z šatů,“ tvrdí návrhář Michael Costello, který v minulosti tvořil pro taková zvučná jména showbyznysu, jako jsou Lady Gaga, Jennifer Lopezová, Brad Pitt či Leonardo DiCaprio. „Někdy to trvá měsíce, někdy týdny a jindy je hotovo během dne. Kamínky, křišťály nebo zipy se ale musejí přišívat ručně, aby se během vystoupení neodtrhly,“ vysvětluje Costello.

Podle komentátorky televizní stanice KTLA Jennifer Principové nejsou oděvy v muzeu jen kusem oblečení, ale uměním. „Vidíte tu různá období a generace. Pro studenty umění je tohle skvělé místo, kde se mohou něčemu přiučit,“ myslí si. „Na opravdovém červeném koberci si všímáme módy jako takové, tady si můžeme povšimnout detailů,“ dodává.

Vedení muzea by si přálo, aby mohlo návštěvníkům zprostředkovat autentický pocit z předávání nejprestižnějších hudebních cen. Ročně by chtělo přilákat na 100 tisíc lidí.

Letošní 62. ročník cen Grammy se bude konat 26. ledna v Los Angeles.

yknivoNumanzeSaNyknalC

Reklama

Výběr článků