Hlavní obsah

Češi už objednávají zájezdy na příští rok

Právo, Jan Holý

Prázdniny a letní dovolené skončily zhruba před měsícem. Řada Čechů si ale už teď chce zarezervovat dovolenou na příští léto. Vstříc klientům vycházejí i cestovní kanceláře, které už zahájily prodej zájezdů na příští sezónu.

Foto: Profimedia.cz

Ilustrační foto

Článek

„Letos zaznamenáváme zájem o first moment dovolené na léto 2019 dříve než v minulých letech. K prvním prodejům došlo již začátkem srpna,“ potvrdil Právu marketingový ředitel CK Exim Tours Stanislav Zíma. Už loni byl podle něj prodej posunutý o více než měsíc, do druhé poloviny září.

„Od 1. října začínáme prodávat zájezdy na příští léto. Až do 11. listopadu je klienti mohou nakupovat za speciální, nejnižší ceny,“ řekl Právu marketingový ředitel CK Alexandria Petr Šatný.

Vybírat zájezdy si ale zatím mohou klienti jen na internetu, tištěné katalogy na příští sezónu vydá CK 12. listopadu. U vybraných zájezdů pak CK Alexandria poskytuje garanci nejnižší ceny. „To znamená, že pokud klient najde až do svého odjezdu v nabídce CK shodný zájezd levněji, vyplatí mu cestovka nejen rozdíl mezi cenami, ale navíc mu přidá 500 korun,“ vysvětlil.

A proč si klienti objednávají zájezdy v takovém předstihu? „Zákazníci si vybírají ze široké nabídky, a mohou tak mít přesně hotel, často i pokoj, který mají oblíbený. Využívají slevy až 35 procent proti běžné katalogové ceně,“ řekl Zíma.

V předprodejích je podle něj největší počet zájezdů, kde dítě cestuje zcela zdarma, nabízí se výhodné parkování u letišť, 50% sleva na sedadla Travel Plus Comfort a řada dalších výhod. „Mezi nejoblíbenější destinace pro first minute prodeje patří Řecko a ostrovy, Turecko, Egypt, ale i další letní destinace, kde klienti poptávají konkrétní hotel,“ dodal Zíma.

Na podzim horská turistika a víno

Na letní dovolenou se letos vydalo asi 70 procent Čechů a každý dospělý za ni v průměru utratil 21 788 Kč. Asi 22 procent z nich využilo o dovolené služeb cestovní kanceláře. Celých 63 procent si naopak celou dovolenou organizovalo samo a 15 procent oba přístupy kombinovalo.

Vyplývá to z výsledků aktuálního průzkumu agentury Nielsen Admosphere pro společnost Profi Credit. Částka, kterou Češi v průměru za dovolenou utratili, meziročně vzrostla o více než tisíc korun, loni to bylo 20 633 Kč. Naprostá většina respondentů (97 %) pak uvedla, že si dovolenou platila z vlastních příjmů a úspor.

Do nákladů na letní dovolenou jsou ale podle průzkumu započítány i položky, které si Češi pořizují speciálně kvůli ní. Jde především o opalovací krémy, některé oblečení a léky.

Mezi nejoblíbenější destinace patří jižní Evropa (36 %), dlouhodobě populární Chorvatsko (22 %) a sousední Slovensko (16 %). Ke krátkým dovoleným v blízkosti bydliště se Češi nechávají zlákat i na podzim. Zhruba 10% nárůst zájmu domácích turistů proti loňsku zaznamenávají jak provozovatelé ubytování, tak cestovní kanceláře. Nejpopulárnějšími lokalitami jsou Krkonoše a jižní Morava. Během tuzemské dovolené si pak Češi neváhají připlatit za dostupné wellness i zábavu pro děti.

„Pobyt v tuzemsku volí čeští turisté velmi často jako svou druhou dovolenou vedle pobytu u moře. Právě podzimní prodloužené víkendy jsou pro ni ideální,“ komentovala výkonná ředitelka Asociace českých cestovních kanceláří a agentur Tereza Picková. Dovolenou v Česku si podle ní většina cestovatelů plánuje sama, CK nabízející domácí dovolené však přesto zaznamenaly až desetinový nárůst poptávky.

„Dovolenou v tuzemsku poptávají u cestovní kanceláře zejména větší rodiny s dětmi, které by například obtížně sháněly odpovídající ubytování. Cena dovolené na podzim vyjde průměrně na 2860 korun na osobu,“ doplnil Michal Tůma, marketingový ředitel cestovní agentury Invia, která je jedničkou v on-line prodeji zájezdů na českém trhu.

Typickým rysem tuzemských podzimních dovolených je dle expertů též stále větší zájem cestovatelů o doprovodné služby. „Jedním z jejich hlavních kritérií je například dostupnost wellness zařízení v místě pobytu, bazén nebo možnost sportovního vyžití,“ dodal Tůma. Rodiny s dětmi pak kladou důraz na přítomnost dětského hřiště nebo možnost zábavného programu.

Může se vám hodit na službě Firmy.cz:

Reklama

Výběr článků

Načítám