Hlavní obsah
Společnost easyJet se k rodině zemřelého mladíka nezachovala příliš eticky. Ilustrační foto Foto: Ondřej Kořínek, Novinky

Aerolinky chtěly další důkazy o smrti pasažéra, letenku zatím znovu prodávaly

Krátce před plánovanou cestou do Španělska zemřel koncem roku osmadvacetiletý Brit Ozan Yunus na meningitidu. Cestovat s ním měl jeho nejlepší kamarád, který požádal aerolinky o finanční náhradu za Yunusovu zaplacenou letenku. Peníze se chystal darovat charitativní organizaci zaměřené právě na zákeřnou meningitidu. Pochopení ani citlivého jednání se ovšem nedočkal.

Společnost easyJet se k rodině zemřelého mladíka nezachovala příliš eticky. Ilustrační foto Foto: Ondřej Kořínek, Novinky
Aerolinky chtěly další důkazy o smrti pasažéra, letenku zatím znovu prodávaly

Ozan Yunus pracoval jako učitel na základní škole v Sidcupu v anglickém hrabství Kent. Meningitida se u něj projevila během Vánoc. Po hospitalizaci lékaři rodině oznámili, že je mladíkův mozek mrtvý, a tak ho rodiče 30. prosince nechali odpojit od přístrojů, které ho udržovaly při životě.

Yunus plánoval výlet do Barcelony na rozlučku se svobodou jednoho ze svých přátel. S nejlepším kamarádem Danielem Pallacem už měli koupené letenky u společnosti easyJet za necelých 109 liber (okolo 3600 korun). Pallace po Yunusově smrti zažádal o finanční náhradu za jednu z letenek z důvodu kamarádova náhlého úmrtí. Měl v úmyslu peníze věnovat na dobročinné účely.

Úmrtní list nestačil

Společnost požádala v rámci běžné praxe o zaslání úmrtního listu. Pallace o něj tedy poprosil sestru zemřelého kamaráda. Aerolinky však následně začaly požadovat další a další dokumenty. Nepomohlo ani to, že jim úmrtní list zaslala sama Yunusova sestra.

Přitom už několik hodin poté, co Pallace společnosti ohlásil kamarádovo úmrtí a zažádal o náhradu za zaplacenou letenku, easyJet zrušil rezervaci a zařadil toto místo znovu do prodeje za téměř 92 liber (téměř 3100 korun).

Společnost Yasemin Yunusovou i přesto bombardovala e-maily, dokud dívka firmu nepožádala, aby od ní přestala žádat nové a nové důkazy o tom, že její bratr skutečně zemřel. Až poté začaly aerolinky konečně řešit finanční náhradu. Za své jednání se omluvily, zároveň ho však obhajovaly odvoláváním na bezpečnostní předpisy a prověrky.

yknivoNumanzeSaNyknalC

Reklama

Výběr článků