„Oproti roku 2016 začali lidé v roce 2017 vnímat problémy dnešního světa realističtěji. Od cestování je již neodrazovaly zprávy o migrační krizi, teroristických útocích v Evropě a ve Středomoří, současně začaly přicházet pozitivní zprávy o vývoji ekonomik evropských zemí,“ uvedl pro Novinky marketingový ředitel CK EXIM tours Stanislav Zíma.

Dodal, že objem prodaných zájezdů vzrostl o 41 procent na celkových 4,712 miliardy korun na českém trhu. Rok 2017 se tak stal nejúspěšnější sezónou v historii společnosti.

Obdobně vidí vývoj situace na českém trhu také tiskový mluvčí CK Fischer Jan Bezděk, podle nějž je zájem o dovolené mezi Čechy skutečně enormní.

„Oproti loňské rekordní sezóně jsme meziročně prodali asi o čtvrtinu zájezdů víc. Češi se jednoznačně přestali bát cestovat, takže obavy z bezpečnostní situace, které provázely hlavně předloňskou sezónu, jsou pryč,“ řekl Bezděk. Pozitivnímu vývoji podle něj nahrává i fakt, že se celkově daří ekonomice a lidem rostou platy.

Dobrá ekonomická situace nahrává vyšší poptávce o zájezdy i podle mluvčího CK Blue Style Václava Nekvapila. Lidé mají díky ní možnost cestovat i několikrát do roka.

„Také se naučili využívat výhod nákupu dovolené first minute, kdy mají největší výběr jak z hotelů, tak možných termínů. Prodeje oproti loňskému roku dosahují zhruba dvojnásobku,“ uvedl.

Co se týče nejoblíbenějších destinací pro letošek, vede Řecko a Španělsko spolu s Tureckem, do nějž se Češi začínají opět ve velkém navracet. I když absolutní špičkou mezi letními dovolenými zůstává i nadále Chorvatsko, kam v roce 2017 vyrazilo podle dat Českého statistického úřadu 850 000 lidí. [celá zpráva]

Může se vám hodit na službě Firmy.cz: