Hlavní obsah

Do Česka loni přicestoval rekordní počet zahraničních návštěvníků

Do Česka loni přijelo rekordních 27,8 miliónu zahraničních návštěvníků, meziročně cizinců přibylo o osm procent. Většina turistů, 14,4 miliónu, přijela do Česka jen na jeden den. Průměrné výdaje zahraničních návštěvníků na osobu a den činily 2769 korun. Údaje poskytla agentura CzechTourism.

Foto: Profimedia.cz

Ilustrační foto

Článek

„Rok 2015 byl z hlediska příjezdového cestovního ruchu opět rekordní. Rostly jak počty zahraničních turistů, tak jednodenních návštěvníků, a to i přes výrazný pokles turistů z Ruska. Jejich nepříznivý vývoj pomohly vyvážit především výrazné nárůsty turistů z Asie a USA," uvedla ředitelka Institutu turismu agentury CzechTourism Markéta Vogelová.

Většinu z jednodenních návštěvníků tvořili Němci (60 procent), 14 procent shodně Slováci a Rakušané, desetinu pak Poláci. Naprostá většina jednodenních návštěvníků míří do ČR za nákupy, a to především do příhraničních měst.

Další 2,4 miliónu návštěvníků využilo ČR jako tranzitní zemi. V tuzemských hotelech, penziónech, apartmánech či v soukromí se loni ubytovalo celkem 10,9 miliónu turistů z ciziny.

Přibylo Němců i Slováků

Němců přibylo meziročně o 12,6 procenta. Na druhém místě byli turisté ze Slovenska, kterých se v tuzemsku ubytovalo o 14,6 procenta víc. Třetí jsou hosté z USA, kterých přijelo o 14,9 procenta meziročně více.

Do vývoje příjezdů zahraničních návštěvníků se loni promítla hlavně rostoucí poptávka turistů ze sousedních států platících eurem. Pozitivně se projevil i dopad velkých akcí, jako bylo mistrovství světa v hokeji v Praze a Ostravě či mistrovství Evropy ve fotbale do 21 let.

Česká i světová ekonomika rostou, dochází k oživení nejen klasického turistického ruchu, ale i byznysové a kongresové turistiky. To by mělo přispět i k letošnímu nárůstu příjezdového cestovního ruchu.

„Na druhou stranu letos nečekáme žádnou významnou masovou událost, jako bylo například loňské hokejové mistrovství světa. Celkově by tak letošní rok měl skončit na podobné úrovni jako loňský, což není špatný výsledek," dodal odborník na hotelnictví společnosti PwC Jan Musil.

Reklama

Výběr článků

Načítám