Hlavní obsah

Houfy čínských turistů míří do Prahy kvůli filmu

Nejprve to bylo Thajsko a Seattle, kde díky filmovým kasovním trhákům začal stoupat počet čínských turistů. A nyní se další destinací, které se postaral úspěšný film o turistický boom, stává Praha, napsal list Jing Daily.

Foto: Vít Šimánek, ČTK

Turisté na Staroměstském náměstí v centru Prahy

Článek

Země po celém světě se snaží získat přízeň neustále se rozrůstající masy značně utrácejících čínských turistů. Nyní se zdá, že vítězný tiket získala Česká republika, která v letošním roce zaznamenala podstatný nárůst počtu přijíždějících turistů.

Podle nedávno zveřejněných statistik celková útrata čínských turistů v České republice stoupla v první polovině letošního roku o 119 procent a v červnu čínští návštěvníci překonali ve výši útraty do té doby dominující ruské turisty. Číňané se nyní starají až o 26 procent veškeré útraty zahraničních turistů v zemi.

Česká vláda se zemi usilovně snaží propagovat pro čínské turisty. Nyní jí v tomto úsilí přišel na pomoc film Jen my víme kde, který se jako vůbec první čínský film odehrává v Praze. [celá zpráva] Tento čínsko-český romantický snímek, který měl čínskou premiéru na Valentýna, vystoupal na první příčku kasovního žebříčku a diváci po jeho zhlédnutí básní o pražských uličkách dlážděných kočičími hlavami a Starém Městě, kde se natáčelo.

Filmové magnety silně přitahují

Film prakticky funguje jako reklama na Prahu, když sleduje mladou, šik a pohlednou čínskou dívku, která na nejmalebnějších místech města pátrá po dávno ztracené lásce své babičky, a přitom sama najde lásku pohledného mladíka.

Přeslazenost a místy nelogičnost děje čínské diváky nijak neodrazují a krom toho, že na film houfně míří do kin, pouštějí si ho také stále dokola na internetu. Úspěch tohoto filmu nyní v Praze vyvolává stejný efekt jako v roce 2013 dobrodružná komedie Ztraceni v Thajsku, zatímco Seattle zažil zvýšený příliv návštěvníku po romantické komedii Hledá se pan pravý.

Tento účinek přiměl i další země, aby začaly nabízet své exteriéry do čínských filmů. V květnu, když na návštěvu Číny přijel indický premiér Naréndra Módí, uzavřela Indie s Čínou tři dohody o koprodukčních filmech, kdy Indie doufá, že se jí podaří dohonit své regionální sousedy co do počtu přilákaných čínských turistů. Aby byla šance na úspěch co největší, napíše scénář jednoho z filmů scenárista snímku Ztraceni v Thajsku.

Na zvýšený počet turistů mířících do Prahy zareagovaly také aerolinky. Od začátku září začne letecká společnost Hainan Airlines vůbec poprvé provozovat přímé letecké spojení mezi Pekingem a Prahou; dostupnost přímých letů je pro čínské turisty důležitá, protože mají relativně krátké dovolené a nechtějí zbytečně ztrácet čas na cestách.

Reklama

Související témata:

Výběr článků

Načítám