„Je to dynamický webový marketingový portál s nabídkou turistických balíčků v regionu střední Morava, který zahrnuje okresy Olomouc, Prostějov, Přerov a turistickou lokalitu Mohelnicko," uvedli autoři projektu.

V nabídce portálu, který byl spuštěn s pomocí dotací EU, jsou například nabídky na dovolenou, výlety, ubytování, odpočinkové pobyty i poukázky na různé zážitky na střední Moravě. Součástí jsou také slevy a akční nabídky v oblasti turistického ruchu.

Lidé si na portálu mohou kromě ubytování a relaxačních pobytů objednat například prohlídku Litovle, tamního pivovaru a muzea harmonik, jejíž součástí je oběd. V nabídce je i plavba na motorovém raftu historickou částí Olomouce či výlet na koloběžkách po střední Moravě.

Podobný projekt před časem spustilo turistické centrum při olomoucké radnici, které na internetu zveřejňuje nabídku slev pro návštěvníky krajského města. Od začátku loňského roku do konce září klesl počet turistů v Olomouckém kraji meziročně o 3,2 procenta na 395 628.

Deštivé léto loni nepříznivě ovlivnilo návštěvnost některých turistických zařízení v Olomouckém kraji. Méně lidí přijelo do kempů, olomoucké zoo či na koupaliště. Naopak správci hradů si sezónu pochvalovali a hlásili zvýšení počtu návštěvníků, kteří v deštivém počasí místo k vodě či do přírody zamířili za památkami.