Hlavní obsah

Senioři jezdí převážně na dovolenou mimo sezónu, v říjnu vede Řecko

Novinky, lap

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Do zahraničí jezdí senioři ze 78 procent mimo hlavní sezónu, mají rádi dovolenou s all inclusive a v klidném prostředí okrajových středisek, uvedl Petr Čermák, manažer serveru Sdovolena.cz a Sletenky.cz. Nejčastěji vyjíždějí v říjnu, letos vedlo Řecko, kde jejich poptávka tvořila necelou třetinu.

Foto: Profimedia.cz

Od zájezdů senioři očekávají důkladnou organizaci cesty bez stresujících situací, často cestují s vnoučaty nebo s jiným doprovodem.

Článek

Téměř čtvrtina seniorů pak nakupovala pobyty do Turecka, pětina dávala přednost Egyptu. Nejčastěji vybírají pobyty dlouhé sedm až deset dnů, přičemž utrácejí za dovolenou průměrně 14 350 korun, což je o 450 méně než loni. Vyplývá to ze statistik cestovní agentury Invia.cz.

Za poznáním

"Tato cílová skupina se také více zajímá o možnosti poznávání navštívené země a využívá fakultativních výletů nebo přímo poznávacích okruhů. Průměrná cena zájezdu pro tuto kategorii klientů je o cca dva tisíce korun vyšší, než je průměrná cena zájezdu," poznamenal Stanislav Zíma, marketingový ředitel CK Exim tours.

Mimo sezónu nejsou častá extrémní vedra, dá se ale koupat, chodit na procházky a výlety. Dalším pozitivem jsou nižší ceny a rekreační střediska nejsou tak plná. Lidé nakupují zájezdy s předstihem a tradičně tak využívají slevy first minute.

Očekávají důkladnou organizaci cesty

„Senioři často využívají nabídku dotovaných zájezdů v programu pro seniory 55+. Od zájezdů očekávají důkladnou organizaci cesty bez stresujících situací, často cestují s vnoučaty nebo s jiným doprovodem,“ uvedla Kateřina Petříčková, tajemnice Asociace českých cestovních kanceláří a agentur.

"Starší klienti preferují hotely, které mají bohatou nabídku wellness a pohybových aktivit. Důležitý je také pohodlný přístup k moři, dostupná zdravotní péče a služby českého delegáta," řekl Novinkám Jan Osúch, tiskový mluvčí CK Fischer.

"Kategorie seniorů se nám mění. Dnešní senioři mají již s cestováním zkušenosti a velmi dobře vědí, co mohou za své peníze dostat. Rádi objevují nově otevírané destinace," dodal Zíma.

Reklama

Související témata:

Výběr článků

Načítám