Hlavní obsah

Nablýskaní stařečci nadchli v Kroměříži spanilou přehlídkou

Právo, Jiří Růžička

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Ojedinělou příležitost nahlédnout do historie skrze nablýskané laky a chrom unikátních automobilových veteránů měli v sobotu obyvatelé a návštěvníci Kroměříže. Na Velkém náměstí se zde představilo několik desítek osobních vozů nejrůznějších kategorií, typů, značek i stáří, vojenských aut i motocyklů.

Foto: Jiří Růžička., Právo

Každý z veteránů na přehlídce v Kroměříži má svůj příběh.

Článek

Veterán klub Kroměříž zde pro přátele a příznivce historických vozidel uspořádal pátý ročník orientační jízdy a prezentace vozidel Veteránem nejen Kroměřížskem. Předvést se mohly automobily, motocykly a užitková vozidla vyrobená před rokem 1970.

Foto: Jiří Růžička., Právo

Každý z veteránů na přehlídce v Kroměříži má svůj příběh.

Foto: Jiří Růžička., Právo

Každý z veteránů na přehlídce v Kroměříži má svůj příběh.

Tak se tu dech tajil pamětníkům nad kdysi papalášskou šestsettrojkou, kterou mladší ročníky už vídají jen v kině, televizi či právě na podobných srazech veteránů. Úsměv budila jiná škodovka, která mimo jiné poctivě a dlouho sloužila předchůdcům dnešních policistů ve Veřejné bezpečnosti. Obdiv budila stříbrná raketa Škoda 1100 sport Kameš. Nostalgické vzrušení panovalo u aerovky, triumphu či tatrovek, k vidění byl i trabant.

Foto: Jiří Růžička., Právo

Každý z veteránů na přehlídce v Kroměříži má svůj příběh.

Foto: Jiří Růžička., Právo

Každý z veteránů na přehlídce v Kroměříži má svůj příběh.

Co vůz, to příběh. A tak za všechny snad jen připomínka osudu jednoho v sobotu v Kroměříži nejfotografovanějšího historického stroje. Tím byl nepochybně Rolls Royce Phantom 1 s karosérií šoférské limuzíny. Motor OHV s šesti válci má obsah 7668 ccm. Při spotřebě 25 litrů na 100 kilometrů mohl dosahovat rychlosti 120 kilometrů za hodinu. Podvozek byl vyroben v roce 1928 u firmy Rolls Royce a karosován byl u firmy Thrupp Maberly.

Na zakázku si ho objednala Mrs. Edit Dalrymple, majitelka kávových plantáží v Keni. Po Africe vozidlo jezdilo deset let, pak bylo prodáno do Austrálie. V ČR se objevilo nekompletní až v roce 2004. Jeho rekonstrukce do dnešní podoby, kopírující původní provedení, trvala pět let.

Reklama

Související témata:

Výběr článků

Načítám