Hlavní obsah
 

Nákladové nádraží Žižkov se promění v novou moderní čtvrť Prahy

Někdejší neustálý ruch a pohyb ostře kontrastuje se současným tichem a pomalým chátráním bývalé pražské industriální chlouby. Šedesátihektarové území, které kdysi zásobovalo centrum Prahy a jeho průmyslové areály, čeká po skoro dvaceti letech proměna a revitalizace v plnohodnotnou městskou čtvrť. V reportáži se podívejte, jak by mohlo v budoucnosti vypadat Nákladové nádraží Žižkov.

 
Nákladové nádraží Žižkov se promění v novou moderní čtvrť Prahy

„Nákladové nádraží skýtá velký potenciál nové obytné čtvrti. Kromě tisíců nových bytů zde vznikne řada parků, pěší promenáda s cyklostezkou, a díky novému využití historické budovy i kulturní centrum,“ komentuje lokalitu Petr Hlaváček, I. náměstek primátora pro územní rozvoj.

Lokalita by měla nabídnout až jedenáct tisíc nových bytů a domovů, 1170 povrchových parkovacích míst, 600 stromů v nové uliční síti, obchody, základní i mateřské školy a park s pěší promenádou a cyklostezkou ve stopě bývalých železničních kolejí.

Vznikne zde nová tramvajová linka.

Foto: Novinky

S budoucím vzrůstem počtu nových obyvatel je ale nutné, aby byla posílena hlavně zdejší doprava.

Pražané mají obavy, jestli jim nová moderní čtvrť bude schopná zajistit, aby se každé ráno dostali pohodlně do práce, odpoledne si mohli nakoupit nebo večer vyjít za zábavou, a to jak veřejnou dopravou, autem nebo pěšky.

„Při plánování nových částí města je nutné přemýšlet strategicky. Proto již nyní řešíme dopravní posílení v podobě nového propojení na Žižkově, které zajistí, že po vzniku nové čtvrti nebude zatížena ulice Jana Želivského,“ uvedl náměstek primátora pro oblast dopravy Adam Scheinherr.

V oblasti nákladového nádraží posílí tramvajová doprava. „Nové propojení Jarovská třída, která bude propojena na městský okruh, zajistí možnost budoucího prodloužení tramvajové trati ze smyčky Habrová dále do Malešic, nebo alespoň propojení s tratí Jarov,“ říká Petr Hlaváček s tím, že parkovací místa se řeší v rámci předpisů objektů. Jarovská třída se ale bude budovat souběžně s Nákladovým nádražím. Hlaváček také upozorňuje, že tato „města krátkých vzdáleností“ počítají hlavně s tím, že lidé tolik auta používat nebudou.

„Žižkov již řadu let neplní svou původní funkci. Chceme, aby se území stalo prostupné a zároveň obsahovalo potřebnou veřejnou vybavenost, ať se jedná o školky, školy, či parky a sportoviště, a stejně tak, aby území mělo zajištěnou dostatečnou dopravní obslužnost, a to jak formou veřejné dopravy, tak dopravy osobní či cyklistické,“ říká Pavel Dobeš, místostarosta Prahy 3 pro územní rozvoj a finance.

Pravda je taková, že byty nebudou kvůli vysoké ceně dostupné všem. Věřím však, že ti, co se sem nastěhují, uvolní své domovy na okrajích Prahy k prodeji či nájmu, dodává.

Na výstavě si budete moct prohlédnout model území, které projde revitalizací.

Foto: Novinky

Čeká toto místo druhý život? Odpověď přiblíží nová výstava v Centru architektury a městského plánování, která představí budoucnost a potenciál Nákladového nádraží Žižkov a jeho okolí. Součástí je i videoesej Malá industrální elegie, která návštěvníkům nastíní atmosféru nádražní budovy 40. let minulého století.

yknivoNumanzeSaNyknalC
Sdílejte článek

Reklama

Výběr článků