Loď třídy Kempenaar (délka mírně přesahuje 50 metrů) byla určena pro vnitrozemské plavby. Převážnou část jejího objemu zabíral zastřešený nákladní prostor, který se otevíral dvojicí vík zhruba uprostřed délky plavidla. Jinými slovy, základní podoba lodi v podstatě už dopředu vyhovovala záměru majitelů proměnit ji v hausbót.

V kuchyňské části nechybí ostrůvek.

V kuchyňské části nechybí ostrůvek.

FOTO: Profimedia.cz

Někdejší nákladní loď se proměnila v luxusní moderní bydlení.

Někdejší nákladní loď se proměnila v luxusní moderní bydlení.

FOTO: Profimedia.cz

Někdejší nákladní prostor architekti přetvořili a celý ho zateplili izolační pěnou. Také jej znovu zastřešili a v úrovni pod střechou vytvořili pás podlouhlých oken, která jsou hlavním zdrojem přirozeného denního osvětlení interiéru.

Klasická lodní kruhová okna, umístěná níže v bocích lodi, blíže hladině, tvoří jen doplňkové otevření stěn interiéru. Samotná střecha je pak na několika místech otevřena světlíky, čímž je osvětlena například centrální chodba.

Původní okna byla nahrazena novými, s dvojitými skly.

Původní okna byla nahrazena novými, s dvojitými skly.

FOTO: Profimedia.cz

Čistě bílou výmalbu doplňují dřevěné panely a nábytek.

Čistě bílou výmalbu doplňují dřevěné panely a nábytek.

FOTO: Profimedia.cz

Zařízení lodního příbytku architekti rozhodně nepojali v předpokládatelném klasickém „námořnickém” stylu, ale navrhli interiér, který se minimálně ve společných prostorách velice blíží zařízení moderního rodinného domu.

K vytápění například slouží topení pod podlahou z leštěného betonu, připojené k tepelnému čerpadlu vzduch/voda. Elektřinu by obyvatelé lodi měli v budoucnu získávat prostřednictvím solárních panelů, které jsou plánované na „střechu”. Původní okna s jednovrstvým zasklením byla kvůli lepší izolaci nahrazena novými s dvojitými skly.

Dětské pokoje jsou zařízené jako kajuty pro cestující.

Dětské pokoje jsou zařízeny jako kajuty pro cestující.

FOTO: Profimedia.cz

Nejblíže se lodnickému žánru logicky blíží pokoje dětí, které jsou záměrně navrženy jako kajuty pasažérů.

Obecně je však vzhled interiéru sjednocen čistě bílou výmalbou, která celý prostor s výškou stropu 4,5 metru ještě více opticky zvětšuje a ještě více podporuje pocit vzdušnosti.

Bílou barvu pak doplňuje velké množství dřevěných prvků s přírodním povrchem, na kterém je všude ponechána výrazná kresba. Jsou tak na některých místech řešeny podlahy, schody, posuvné dveře atd.

Kapitánský můstek prošel také renovací, ale svému účelu slouží dál.

Kapitánský můstek prošel také renovací, ale svému účelu slouží dál.

FOTO: Profimedia.cz

Proměněná loď brázdí vody Amsterodamských kanálů.

Proměněná loď brázdí vody amsterodamských kanálů.

FOTO: Profimedia.cz

Posledním materiálem, který zvolenou paletu doplňuje, je detail z antracitově černého kovu. Je tak řešeno zábradlí, žebříky a také četné kusy nábytku.

Loď byla vyrobena v roce 1957 jako nákladní loď třídy Kempenaar.

Loď byla vyrobena v roce 1957 jako nákladní loď třídy Kempenaar.

FOTO: Profimedia.cz

Loď nese název De Novatie.

Loď nese název De Novatie.

FOTO: Profimedia.cz

Centrální část lodi zůstala nezastřešená zhruba v místech, kde se dříve otevíral nákladový prostor, a vznikla zde terasa. Protože je loď stále schopna plavby (zadáním klienta bylo „vytvoření domu na lodi”), zachovali architekti kapitánský můstek. Navzdory dvojici černě polstrovaných lavic je právě tato místnost jedinou, která si ponechala svůj nepopiratelně lodní vzhled.