Hlavní obsah

Kompresor do Audi A8 od JE Design

Vlajková loď německého výrobce luxusních vozů nedávno sice dostala nejvýkonnější verzi S8, ale ne každý touží po sériovém kousku. Těm nabízí tuningová firma JE Design do "á-osmičky" kompresor pro osmiválec 4.2 FSI.

Kompresor do Audi A8 od JE Design

Úpravy Audi A8 jsou u všech tuningových firmách těmi nejoblíbenějšími. Sice se na nich nedá trhnout velkosériová výroba, ale zas se na nich může prezentovat dokonalost výrobků. Zvýšit výkon u již tak kvalitních motorů jde jen velmi těžko. To ví i firma JE Design.

V jejím hledáčku se objevila Audi A8 s motorem o objemu 4,2 l s přímým vstřikováním benzinu. V Lengatenu přemýšleli, co s tím udělat - přiřadit turbodmychadlo je dnes velmi obvyklou prací a přitom není zaručeno, že jeho účinek nedegraduje agregát na vysokootáčkovou sportovní jednotku bez možnosti využití na silnici. Kompresor však zabírá od nižších otáček. Jeho instalace tak dokázala k původním 246 kW přidat dalších 122 kW a točivý moment expanduje z 430 na 600 N.m. Díky tomu lze dosáhnout stokilometrové rychlosti za 4,8 s (sériová verze 6,3 s, S8 5,1 s). Jelikož firma odstranila i omezovač rychlosti, maximální rychlost se udává na hranici 303 km/h.

A nebyla by to firma JE Design, aby vůz nedostal typickou čelní masku a nárazník s dvojitými mlhovými světly. Díky zvětšeným vstupním chladicím otvorům se dostane více vzduchu k motoru a chladiči, ale také pod vůz. Ten je zapotřebí odvádět difuzorem na zádi. Po jeho stranách vykukují čtyři chromované koncovky laděného výfuku. Celý vůz nyní stojí na magnesiových kolech a podvozku s odladěným pružením a sníženou světlou výškou o 30 mm. Samozřejmostí je schválení všech komponentů i celého vozu zkušebním ústavem TÜV.

yknivoNumanzeSaNyknalC
Sdílejte článek

Reklama

Výběr článků