Hlavní obsah
Fiat 500e jako chytrý kabriolet. Foto: Harman International 3x

Elektrický Fiat 500e nemůžeme definovat zrovna jako nejchytřejší auto na trhu. Bylo to sice jedno z prvních elektrovozítek, ale doba vzniku je na něm už znát. A tak společnost Harman International chopila příležitost za pačesy a auto udělala mnohem chytřejší.

Fiat 500e jako chytrý kabriolet. Foto: Harman International 3x
Harman postavil mnohem chytřejší Fiat 500e

Harman je součástí koncernu Samsung, tedy společnosti, která má eminentní zájem na moderních technologiích v automobilech. A Fiat 500e je takové typické auto, které je možné z poněkud „hloupého“ vozu upgradovat na velmi chytré vozítko.

Takto vypadá sériový Fiat 500e.

Foto: Fiat

Proč je auto hloupé? Jednoduše proto, že už má svoje roky odžité a jeho bezpečnostní výbava není zrovna rozsáhlá. Auto je navíc postaveno na základu klasického vozu se spalovacím motorem, což s sebou nese i spoustu omezení a technologických kompromisů.

V neposlední řadě je známo, že Fiat na každém prodaném kusu tratí neuvěřitelných 275 tisíc korun. Přiznal to už v roce 2014 sám bývalý šéf koncernu Sergio Marchionne.

Poznali byste v tom pětistovku?

Foto: Harman International

Samozřejmě, že tohle Harman nedokáže napravit, ale zato dokáže instalovat do auta hromadu moderních prvků, které posílí jeho atraktivitu.

Je to například komplexní snímací technika okolí vozu, která zvyšuje bezpečnost. Jsou tu tři kamery, které dokážou vylepšit nebo zcela nahradit rozhled ze zpětných zrcátek.

A samozřejmě nesmí chybět i dobré reproduktory.

Foto: Harman International

Jsou tu také senzory pohybu vozu po silnici, hlídání jeho pozice vůči čarám, sledování nebezpečí před i za vozem apod. V interiéru pak jsou senzory pro sledování řidiče, zda se mu nechce spát, jestli je pozorný, a dokonce hlídají, jak je na tom jeho srdce.

Vše díky speciálním detektorům pohybu očí a hlavy, srdečního tepu, dýchací frekvence apod. I miniaturní a letité autíčko tak dokáže nabídnout technologie, které dnes nabízejí hodně drahé vozy. Harman chce tímto ukázat, že vlastně jakékoli auto je možné připravit na autonomní řízení stupně 3.

V neposlední řadě zaujme interiér upravenou přístrojovou deskou, kde jsou nově dva digitální displeje. Prostřední ovládá vlastně kompletně celé auto, jen převodovka má svá tlačítka ve fyzické podobě.

yknivoNumanzeSaNyknalC

Výběr článků