Hlavní obsah
Ford GT Carbon Series (2018) Foto: Ford

Ford odlehčil supersportovní GT, z titanu jsou i matice kol

Ford bude v případě modelu GT nabízet zájemcům odlehčenou verzi nazvanou Carbon Series. Ta bude určena i na běžné silnice, a tedy nejenom na závodní okruhy. Díky použití karbonu a titanu se podařilo shodit z váhy vozu bezmála dvacet kilogramů.

Ford GT Carbon Series (2018) Foto: Ford
Ford odlehčil supersportovní GT, z titanu jsou i matice kol

Snížit hmotnost se podařilo díky použití drahých, ale mimořádně lehkých materiálů. Například kola s lesklou povrchovou úpravou jsou vyrobena z karbonu, výfuk je titanový a třeba kryt motoru je z polykarbonátu. Dokonce i matice kol jsou z lehkého titanu.

Ford nakonec u tohoto GT zachoval klimatizaci a rádio; součástí diety ale bylo vyndání držáků nápojů a schránky před spolujezdcem. A kolik kilogramů se podařilo ušetřit? Ford uvádí číslovku 18, což není málo.

Ford GT Carbon Series (2018)

Foto: Ford

Ostatně už výchozí verze se pyšní hmotností 1385 kilogramů (bez náplní a posádky), což je na takto výkonné sportovní auto velice slušná hodnota a ušetřit každý další kilogram dá hodně práce.

Mimořádně vzácný supersport

O pohon supersportovního kupé, které svým vzhledem odkazuje na původní dvě generace gétéček, se stará dvakrát přeplňovaný vidlicový šestiválec o objemu 3,5 litru s výkonem 600 koní (441 kW). Ford GT se dovede rozjet až na rychlost 347 km/h.

V Evropě je zatím pouhých 80 Fordů GT, jeden kus se dostal i do České republiky. Zájemci museli vyplnit podrobný dotazník a mj. uvést, kolik Fordů vlastní, a popsat svůj vztah ke značce. [celá zpráva]

yknivoNumanzeSaNyknalC

Reklama

Výběr článků