Hlavní obsah

Audi ukázalo koncept TT ultra quattro, je o 300 kg lehčí

Audi na tuningovém srazu koncernových automobilů ukázalo přepracované TT S quattro. Nový koncept pojmenovaný TT ultra quattro pohání stejný motor, auto je ovšem o nezanedbatelné tři metráky lehčí. Díky tomu se zlepšila dynamika i ovladatelnost.

Audi ukázalo koncept TT ultra quattro, je o 300 kg lehčí

Audi TT ultra quattro oproti výchozímu modelu shodilo 300 kg na působivých (a dobře zapamatovatelných) 1111 kilogramů. Čtyřválcový motor s přímým vstřikováním benzinu a přeplňováním turbodmychadlem nabídne 310 koní (228 kW) a 400 Nm točivého momentu.

S výkonovým poměrem 3,6 kg na jednoho koně zvládne tento model zrychlit na 100 km/h za 4,2 s (výchozí verze 5,4 s) a jede až 280 km/h (výchozí verze má elektronicky omezenou rychlost při 250 km/h).

Audi TT ultra quattro (studie, 2013)

Foto: Audi

Výrazné snížení hmotnosti zajistilo využití karbonu, z tohoto lehkého materiálu jsou například dveře či kapota. Výměnou některých komponent (olejová vana, klikový hřídel a dokonce i šrouby) se v motoru ušetřilo 25 kilogramů, dalších dvacet ušetřila hliníková kola, jiný je i výfukový systém s titanovou koncovkou. Skořepinová sedadla jsou lehčí o 22 kilogramů.

Zajímavostí jsou vnější zpětná zrcátka. Ta jsou totiž nahrazena kamerami a obraz je přenášen přímo na digitální přístrojovou desku. Technickou lahůdkou jsou přední kotouče z keramického kompozitu, nečekanou úsporu pak představují vinuté pružiny. Klasická ocel byla nahrazena plastem vyztuženým skleněnými vlákny, čímž se ušetřilo šest kilogramů.

Audi TT ultra quattro (studie, 2013)

Foto: Audi

Audi neplánuje výrobu této verze, pouze chtělo ukázat, které odlehčené materiály se v budoucnu nejspíš objeví u sportovních verzí Audi.

yknivoNumanzeSaNyknalC

Reklama

Výběr článků