Článek
Pod kapotou modelu Audi RS 4 Avant Nogaro selection pracuje atmosféricky plněný osmiválec se zdvihovým objemem 4163 ccm. Motor s obchodním označením 4.2 FSI poskytuje nejvyšší výkon 331 kW (450 k) při 8250 otáčkách a maximální točivý moment 430 Nm (mezi 4000 a 6000 ot/min.). Parametry to jsou stejné jako u běžné verze RS 4 Avant.
Na stovku tohle kombi zrychlí za 4,7 sekundy a je schopno jet až (elektronicky omezených) 280 km/h. Kombinovaná spotřeba paliva činí 10,7 litru na 100 kilometrů. Standardem je sedmistupňová převodovka S tronic, manuální skříň žel není k dispozici. Dvouspojkový automat v tomto modelu alespoň umožňuje řadit manuálně pomocí pádel na volantu.
Standardem 20palcová kola a stálý pohon quattro
Točivý moment se přenáší na všechna čtyři kola, standardní poměr činí 40:60. Zadním kolům, uvádí Audi, může být přiděleno až 85 procent točivého momentu.
Standardem pro Audi RS 4 Avant Nogaro selection jsou pneumatiky o rozměru 265/30 R 20. Kromě speciálního laku karoserie Nogaro můžete mít modrou barvu také na čalounění v interiéru. Také loketní opěrky a výplně dveří mají modrou barvu. Pokud by se vám modrá nelíbila, můžete mít interiér stylizovaný v černé barvě.
A proč se tato limitovaná edice jmenuje zrovna Nogaro? Jde o připomínku dvou vítězství, jichž dosáhl Frank Biela na okruhu Nogaro ve francouzském mistrovství cestovních vozů v roce 1993. A původní rychlý kombík, tehdy ještě s názvem RS2 (psaným bez mezery) se samozřejmě prodával také v modré barvě.
Pohled do historie Audi RS2 Avant |
Audi vyvinulo RS2 ve spolupráci s Porsche, montáž probíhala na výrobních linkách Porsche ve Stuttgartu-Zuffenhausenu. Pětiválec 2,2 litru byl přeplňován velkým turbodmychadlem, a díky vysokému plnicímu tlaku, většímu průřezu sacího potrubí a upravené řídicí jednotce motoru poskytoval nejvyšší výkon 232 kW (315 k). Při 3000 otáčkách vrcholil točivý moment - 410 Nm; a omezovač otáček zasahoval až při 7200 min-1. |
Model RS2 dokázal zrychlit z 0 na 100 km/h za 5,4 sekundy a jet nejvyšší rychlostí 262 km/h. Šestistupňová mechanická převodovka přenášela hnací sílu na všechna čtyři kola prostřednictvím technologie quattro s manuálně aktivovanou uzávěrkou diferenciálu zadní nápravy. |
Podvozek byl odvozen od modelu Audi S2, který posloužil jako technický základ, takže všechna kola byla zavěšena na příčných ramenech. Tlumiče měly ještě tužší charakteristiku a pružiny byly zkráceny. Porsche dodalo 17“ kola, velké brzdové kotouče s vnitřním chlazením a červeně lakované čtyřpístkové třmeny. |
Audi nabízelo model RS2 za základní cenu 98 900 DM. Během necelých dvou let bylo vyrobeno 2908 vozů - více, než bylo původně plánováno. |
Zdroj: Audi |