Motor Hellcat a Jeep Gladiator je taková trochu zvláštní anabáze. Nový Jeep Gladiator se představil se standardními motory značky. Jenže hned se vyrojily spekulace, že pod dlouhou kapotu by se vešel určitě nějaký jiný, zajímavější agregát.

Koncept Moab Easter Jeep Safari jim to potvrdil. Pod kapotu se vešel Hellcat V8 6,2l. Nadšení fanoušků však zkrotil šéf Jeepu Tim Kuniskis, který prozradil, že tenhle motor se sem sice vejde, ale nikdy by nedokázal zvládnout nárazové testy, protože prostě nechává příliš málo místa pro deformační zóny.

Pickup s tisíci koňmi? U Hennessey to není problém.

Pickup s tisíci koňmi? U Hennessey to není problém.

Jenže od toho, co nejde v sériové výrobě, jsou tu tuningové firmy a jejich možnosti, které jsou u nesériové výroby výrazně benevolentnější. Tedy alespoň v USA.

Známá firma Hennessey, která se zatím nezalekla ničeho, dokonce ani stavby vlastního sporťáku pro rychlostní rekord, tak vzala osmiválec a strčila ho tam. Navíc má další úpravy, jako je nerezový výfuk, nové chlazení, palivové čerpadlo apod. Výsledek je 1000 koní, tedy 746 kW.

Vůz je ještě o notný kus vyšší.

Vůz je ještě o notný kus vyšší.

Na tak gigantický výkon bychom očekávali, že firma auto sníží k zemi a udělá z něj spíš low rider. Opak je pravdou. Světlá výška byla zvýšena o 15 centimetrů. V tom je změna tlumení, pružení, vysunutí náprav dodatečnou nápravnicí i větší kola s offroadovými pneumatikami.

Auto také dostalo nový lak, světelnou rampu, nárazník. Cena je přibližně 4,6 milionu korun, vyrobeno bude pouhých 24 kusů.