Automobily, pro které se vžilo ne příliš logické a přesné označení SUV, tedy sportovně-užitkové modely, až na výjimky nejsou určeny do terénu, obvykle ani do toho lehčího. Německá tunigová firma Manhart se nyní pokusila předělat BMW X6 tak, aby zvládla více než zasněženou cestu k horskému hotelu. Ne, tuhou nápravu ani uzávěrky diferenciálů nečekejte, terénní schopnosti X6 ale postoupily na vyšší úroveň.

Nejmarkantnější změnou je zvýšené sání - dva černé „šnorchly” pro přístup vzduchu, což výrazně zlepšuje možnosti při brodění. Jak moc hluboko se můžete pustit, to ale úpravce neuvedl. Pak tu máte masivní naviják a celkem nesmyslným ochranným rámem, se kterým neprojdete STK.

Manhart MHX6 Dirt (2017)

Manhart MHX6 Dirt^2 (2017)

FOTO: Manhart

Motor vyladěný na 900 koní a 1200 Nm

Hezkým a užitečným detailem je naopak světlená rampa. Nechybí oplastování a rezervní pneumatika přidělená na zadním okně. Celkově je to šílená úprava, která z X6 dělá úplně jiné auto. Zda se vám líbí, nebo ne, necháme na vás (se svým názorem se podělte v diskuzi pod článkem).

Manhart MHX6 Dirt^2 má motor z X6 M, po úpravě vyladěný na 900 k (661 kW) a přinášející maximálních 1200 Nm točivého momentu. Kvůli tomu má auto novou převodovku, která tuhle porci zvládne přenést na silnici. Úpravami prošlo i zavěšení, nové jsou tlumiče od KW. Auto jezdí na terénních 21palcových kolech (BF Goodridge All Terrain) a má poháněná všechna čtyři kola.

Vznikne celkem pět kusů, všechny budou objednávány na zakázku, a tedy i s individuálním vybavením. Za jedno notně upravené BMW X6 si německý úpravce účtuje v přepočtu 9,8 miliónu korun.

BMW X5 M / X6 M (2014)

BMW X5 M / X6 M (2014)

FOTO: BMW