Hlavní obsah

Všestranný univerzál. Test BMW X3 30i xDrive

Novinky, Martin Žemlička

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Po nedávném testu BMW X4 jsme usedli za volant praktičtější verze X3, postavené na totožném technickém základu. Také ona měla pod kapotou motor označovaný 30i a poučení již vědí, že třílitrový šestiválec pod kapotou opravdu nemají čekat.

Foto: Martin Žemlička, Novinky

BMW X3 xDrive 30i

Článek

Srovnání se stylovějším BMW X4 se nevyhneme: přední část je totožná, zadní ale v případě X3 nemá tak prudké zkosení, což sice přináší méně stylu, ale zase ohromným způsobem zvyšuje praktičnost. Vzadu si sednou i dva nadprůměrně vysocí cestující, kteří kolem sebe mají spoustu volného místa. Není divu, nová X3 je na délku větší než první generace BMW X5.

Samotnému interiéru není prakticky co vytknout; zpracování je velice dobré, sedadla pohodlná, rozmístění všech důležitých prvků logické, multimediální a navigační systém velice intuitivní, přehledný a nabitý funkcemi. Tady si lze stěžovat na jediný detail, a tím je hladká kůže nebo spíš koženka na volantu, která se podle našeho soudu brzy ošoupe. Jinak je to klasické moderní BMW, v hnědém čalounění působí luxusně, a přitom se tolik nezamaže jako interiéry s bílou kůží.

Silnější dvoulitr stačí, nenucenost šestiválců ale nemá

Pokud chcete v případě X3 spalovat benzín, máte na výběr buď dva čtyřválce nebo třílitrový šestiválec (40i). Námi zkoušená verze 30i představuje silnější z obou čtyřválců (z dvoulitrového objemu nabízí 252 koní a 350 newtonmetrů).

Foto: Martin Žemlička, Novinky

BMW X3 xDrive 30i

Foto: Martin Žemlička, Novinky

BMW X3 xDrive 30i

Čekejte přiměřenou dynamiku a budete uspokojeni - motoru sice chybí nějaký výraznější projev při plně sešlápnutém plynovém pedálu, svou práci, tj. pohánět velké, relativně těžké auto, ale zvládá obstojně a většině řidičů bude stačit. Ve spodních otáčkách nepocítíte turboefekt, má pěkný střed, ale jen malou výkonovou špičku.

Při ekonomickém stylu jízdy se spotřeba na dálnici pohybuje kolem 8 litrů, stačí ale sem tam nějaké pobídnutí plynem, a rázem jste nejméně na deseti litrech benzínu. Shodou okolností jsme měli ten samý den, kdy jsme vraceli X3 s tímto motorem, možnost projet se v BMW řady 5 Touring s tím samým agregátem. A je znát, že motor má práci s nižším a lehkým vozem.

Foto: Martin Žemlička, Novinky

BMW X3 xDrive 30i

Foto: Martin Žemlička, Novinky

BMW X3 xDrive 30i

Převodovka je osmistupňová automatická a v jejím případě není žádný důvod ke kritice. Zajímavé je, že v X3 je zpřevodování o trochu kratší než v řadě 5: 130 km/h znamená na osmičku 2000 otáček (X3), zatímco řada 5 jede při dvou tisících už 140 km/h. Ale spotřeba je rozdílná v řádu cca jednoho litru.

Cena podobná větší X5

Z hlediska jízdních vlastností je projev na devatenáctipalcových pneumatikách s vyšším profilem příjemný a plavnější. V zatáčkách je cítit, že pohon 4x4 (ten mají všechny verze krom nejslabší naftové verze) umí mírně preferovat zadní nápravu. Řízení je v základním režimu lehčí (jde o zvyk), přepnout si jej lze do „sportovního” režimu, kdy se i motor chová o něco agilněji.

Kdo si chce pořídit luxusní SUV, ale nové X5 je už moc velké, X3 je dobrou volbou - prostorné, luxusní a dobře jezdící. Pokud mu máme něco vytknout, budou to drobnosti zmíněné výše a pak třeba špinící se parkovací kamera, jinak funguje přesně tak, jak očekáváte. Zvláštní je, že při pohledu do ceníku zjistíte, že větší X5 je v případě benzínového šestiválce jen o pár tisíc dražší než X3 se stejnou motorizací.

Foto: Martin Žemlička, Novinky

BMW X3 xDrive 30i

BMW X3 xDrive30i
Motor:1998 ccm, řadový zážehový čtyřválec, turbo
Max. výkon:185 kW (252 k) při 5200-6500 ot./min
Max. točivý moment:350 N.m při 1450-4800 ot./min
Převodovka:osmistupňová automatická
0-100 km/h:6,3 s
Nejvyšší rychlost:240 km/h
Průměrná spotřeba:7,3 l/100 km
Pohotovostní hmotnost:1715 kg
Délka x šířka x výška:4708 x 1891 x 1676 mm
Základní objem zavazadelníku:550 l
Poháněná náprava:4x4
Cena základní verze:1 249 300 Kč
Základní cena testované verze:1 437 800 Kč
Cena testovaného vozu:2 196 000 Kč

Reklama

Související témata:

Související články

Výběr článků

Načítám