Původní 3,6litrový atmosférický šestiválec byl v superbu nahrazen podstatně menší pohonnou jednotkou, které navíc ubyly dva válce. Proti V6 má nový motor 2.0 TSI o 20 koní větší výkon a je o nějaký metrák lehčí. Vedle agregátu o výkonu 230 koní, určeného pro octavii RS je tento motor suverénně nejvýkonnějším, který lze mít v sériové škodovce. Dodává se výhradně pro model superb (později se asi dočká i kodiaq), vybírat můžete z karoserie typu liftback nebo kombi.

Dvoulitrové 280 koňové TSI může být kombinováno výhradně s pohonem všech čtyř kol a šestistupňovou automatickou převodovkou DSG. Paket SportLine se pro superb představil už na loňském frankfurtském autosalonu, do prodeje se dostává až nyní.

Zahrnuje o 15 mm snížený podvozek, tmavé doplňky karoserie nebo sportovní režim ESP. Základem jsou černá osmnáctipalcová kola, ale můžete mít i o palec větší (má je i námi testované provedení). Uvnitř jsou pak dekory imitující karbon a sportovní sedadla s integrovanou opěrkou hlavy, známé z octavie RS.

Škoda Superb Combi SportLine 2.0 TSI

Škoda Superb Combi SportLine 2.0 TSI

FOTO: Martin Žemlička, Novinky

Cena přeskakuje milión korun

Sportovní paket lze mít vyjma základních motorů pro všechny varianty (150-280 k), námi testovaný vrchol překračuje hranici miliónu korun. Za liftback dáte 1 103 900 korun, kombi je pak o 30 tisíc dražší.

Škoda Superb Combi SportLine 2.0 TSI

Škoda Superb Combi SportLine 2.0 TSI

FOTO: Martin Žemlička, Novinky

Oficiálně zvládne dvoulitrové TSI zrychlit z klidu na 100 km/h za 5,8 sekundy (platí pro obě karosářské varianty), nejvyšší rychlost je omezena při 250 km/h. Největšího výkonu dosahuje motor při 6500 otáčkách, točivý moment 350 Nm vrcholí v rozmezí 1700 a 5600 otáček. Mimochodem: stejný točivý moment má i octavia RS, která má o rovnou sekundu horší zrychlení na „stovku”.

Do 200 km/h zažijete kalup

V plném tempu při dotočení lehce za hranici červeného pole otáčkoměru „sází” převodovka rychlosti v následující sekvenci: 58 (jednička) - 94 - 136 - 181 - 233 km/h (pětka). Na maximálních 250 km/h jsme se na letištní ranveji nedostali, do zhruba 200 km/h je dynamika vynikající, pak začíná slábnout. Uvidíte to ostatně i na našem videu.

Škoda Superb Combi SportLine 2.0 TSI

Škoda Superb Combi SportLine 2.0 TSI: obě koncovky jsou pravé

FOTO: Martin Žemlička, Novinky

Zrychlení 0-200 km/h jsme naměřili dle GPS za 24,88 sekundy, 100-200 km/h za 16,97 s. Při pružném zrychlení 80-120 lze dosáhnout vynikající hodnoty 3,97 sekundy. Pro srovnání: podstatně výkonnější šestiválcové BMW M3 (431 koní a 550 Nm) zvládne tu samou disciplínu za tři sekundy.

Při měření dynamiky jsme měli spotřebu 35,6 l/100 km, pohodová ekojízda na okreskách pak znamenala odběr 7,5 litru. Spotřeba paliva (tankovat musíte alespoň 98oktanový benzín) tedy bude silně záviset na jízdním stylu. Výrobce udává následující hodnoty spotřeby paliva: 9,0 l město, 6,2 l mimo město a 7,2 l v kombinovaném provozu.

Škoda Superb Combi SportLine 2.0 TSI

Škoda Superb Combi SportLine 2.0 TSI

FOTO: Martin Žemlička, Novinky

Podrobný test Superbu SportLine 2.0 TSI připravujeme.