Hlavní obsah

Test Porsche 911 Carrera S Cabriolet: Povedené dvojče

Novinky, Martin Žemlička

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Jak se liší kabriolet současné generace legendární devětsetjedenáctky od výchozí verze kupé? Měli jsme na to pouhých šest hodin, přesto nám necelé tři stovky kilometrů za volantem modelu 911 Carrera S Cabriolet mnohé napověděly. Jezdí 400koňová verze stejně dobře jako kupé?

Test Porsche 911 Carrera S CabrioletVideo: Novinky

 
Článek

Jestli se vám více líbí kupé nebo kabriolet, necháme na vás. Každopádně je třeba říci, že i s nataženou střechou vypadá kabriolet podobně atraktivně jako výchozí kupé. Po jejím sundání se střecha elegantně schová, čisté linie tak nenarušuje nic nežádoucího.

Interiér je špičkově zpracovaný, výběru a zpracování použitých materiálů nelze nic vytknout. Součástí takřka nekonečných možností velmi drahé příplatkové výbavy je mj. pravá kůže, mahagonové dřevo, kartáčovaný hliník nebo karbon.

Foto: Martin Žemlička, Novinky

Porsche 911 Carrera S Cabriolet

Ideální je i pozice za volantem a výhled ze 4491 mm dlouhého a pouhých 1292 mm vysokého kabrioletu také nemá slabá místa (zejména pokud je střecha dole). Co by naopak stálo za vylepšení, je přehnané množství jednoúčelových tlačítek na přístrojové desce a v jejím nejbližším okolí. Zamrzí, že tuzemské zastoupení stále neintegrovalo český překlad, takže na displeji se zobrazují informace německy nebo anglicky.

Oproti minulé generaci přibyl systém start/stop, což je v tomto typu auta holý nesmysl. Pravdou ovšem je, že to snižuje průměrné emise a třeba ve Skandinávských zemích to přináší značné daňové úlevy, a tím i snižuje pořizovací cenu.

Foto: Martin Žemlička, Novinky

Porsche 911 Carrera S Cabriolet

Elektrický posilovač snižuje cit

Nový je i elektrický posilovač namísto hydraulického. Ten rovněž snižuje spotřebu paliva, ale zároveň i cit. Kvůli tomu není volant tak sdílný jako u 911 do 80. let, kdy se řízení lehkého auta obešlo bez posilovače a v zatáčce volant při zatížení tuhnul. U současné generace občas cítíte, jak nepřirozeně kvůli elektromechanickému posilovači působí odpor ve volantu. Nutno jedním dechem dodat, že tak dobře nastavené řízení má mezi sportovními kabriolety málokterý model.

Když jsme u hmotností, podle normy EU váží verze s PDK 1560 kilogramů (včetně 68 kg řidiče a 7 kg zavazadel), v případě manuální převodovky je to o 20 kilogramů méně. Důležité je porovnat vrcholnou verzi S s kupé, kabriolet je o citelných 70 kilogramů těžší. To samozřejmě částečně zhoršuje jízdní vlastnosti, na druhou stranu, pokud 911 Cabriolet berete jako sportovní automobil, který ale o víkendu nebudete brát na závodní okruh, ale spíš na výlet po venkovských okreskách, na nárůstu hmotnosti tolik nesejde. Notabene když 1560 kilogramů je na takto silné auto přijatelná a ve srovnání s konkurenčními auty jedna z nejnižších hodnot.

Foto: Martin Žemlička, Novinky

Porsche 911 Carrera S Cabriolet

Jízdní vlastnosti dále zhoršuje nižší torzní tuhost vinou absence střechy. Na rozbitých okreskách jsme klepání či kroucení karoserie nezaznamenali, je však logické, že kabriolet byť s mnoha výztuhami nebude jezdit tak dobře jako strukturálně tužší kupé. Ale to zájemcům o rychlé prestižní auto, které umožňuje za 20 vteřin shodit plátěnou střechu se skleněným oknem, jistojistě vadit nebude. Ten rozdíl je opravdu minimální. Lehkou střechu z hliníku, oceli a třemi výztužnými hořčíkovými díly lze sundat či nandat do rychlosti 50 km/h.

Foto: Martin Žemlička, Novinky

Porsche 911 Carrera S Cabriolet

Verze S má 400 koní

O pohon se klasicky stará vzadu umístěný plochý šestiválec (boxer) s přímým vstřikováním (DFI). Jeho zdvihový objem je 3,8 litru, 400koňový motor s úžasným zvukovým projevem (po stisknutí speciálního tlačítka) se nechá vytočit k osmi tisícům a obecně má rád vyšší otáčky, což je u atmosférických jednotek přirozené a žádoucí. Nástup výkonu je lineární s postupnou gradací ve vyšších otáčkách. Skvělý je i hutný zvuk, který se line ze čtyř koncovek výfuku (podle nich poznáte silnější verzi S).

Díky dlouhému sedmému rychlostnímu stupni točí 911 Carrera S při tachometrových 120 km/h lehce nad 2000 otáček. Spotřeba paliva osciluje při běžné jízdě kolem 15 litrů, když pojedete "pilu", přehoupne se bez problémů přes 20 litrů.

Foto: Martin Žemlička, Novinky

Stejný interiér najdete i ve verzi kupé.

Převodovka je vždy sedmistupňová – buď jde o manuální skříň, nebo samočinnou dvouspojkovou PDK, což je v podstatě upravené DSG. Řadí komfortně a vcelku rychle, opravdový fanoušek sportovních aut ale zvolí sedmistupňový manuál, což je mezi auty technický unikát. Žel, testované provedení bylo - stejně jako u dříve zkoušené verze kupé - vybaveno automatem, funkčnost manuální převodovky jsme tak opět nemohli vyzkoušet. Mimochodem, verze s PDK na rozdíl od verze s manuální převodovkou nepokoří hranici 300 km/h (ale je to opravdu "o prsa" - 299 vs. 301 km/h).

Co dodat? Je až neuvěřitelné, jak dobře jezdí otevřená verze a jak blízko má ke kupé. Samozřejmě kabriolet si koupí jiní zákazníci než kupé, ale ať tak či tak, nejde o špatnou volbu.

Foto: Martin Žemlička, Novinky

Porsche 911 Carrera S Cabriolet

TECHNICKÉ ÚDAJE
Motor:3800 ccm, šestiválec, zážehový
Max. výkon:294  kW (400 k) při 7400 ot./min.
Max. točivý moment:440 Nm při 5600 ot./min.
0 - 100 km/h:4,5 s
Nejvyšší rychlost:299 km/h
Průměrná spotřeba:8,9 l/100 km
Pohotovostní hmotnost:1560  kg
Poháněná náprava:zadní
Cena základní verze:2 754 000 Kč (911 Carrera Cabriolet)
Cena s testovanou motorizací:3 140 000 Kč

Reklama

Související témata:

Související články

Výběr článků

Načítám