Hlavní obsah

Silnice bude brázdit nový trabant

Trabant měl být ještě lidovějším než slavné "lidové vozy" Volkswagen. Měl zaplavit východní blok a motorizovat ho. Jeho výhodou byla nereznoucí karoserie, nevýhodou reznoucí ostatní součásti a dvoutaktní motor. Nyní se uvažuje o znovuobnovení výroby této legendy silnic.

Silnice bude brázdit nový trabant

Všichni přátelé modrého dýmu však budou asi zklamaní a ostatní motoristé zase zaplesají. Firma Herpa totiž chce znovuobnovit výrobu trabantu, ale s poněkud jiným srdcem.

Základ by měl být stejný - plastová karoserie (asi už ne ekologicky naprosto neodbouratelný bakelit) posazená na vlaštovce (tentokrát snad s lepší antikorozní ochranou). Pod přední kapotou se však podle vyjádření zástupců firmy nebude skrývat dvoutakt, ale moderní agregát se značkou BMW.

Automobil opět nabídne pouze čtyři místa, i když možná se čtveřicí dveří. Lidé by si jej kupovali hlavně z nostalgie. Aby také ne, vždyť výroba by neměla přesáhnout asi 1 500 automobilů, což zvýší i cenu. Na velké série nemá Herpa ani kapacity - zatím firma vyrábí jen skutečné mikroautomobily - modely aut (a mezi nimi i Trabanta).

A kde se s ním setkáme? Ve zmenšeném měřítku jej firma představí ve svém stánku na autosalonu ve Frankfurtu nad Mohanem. Podle ohlasu by jej mohla začít vyrábět již za dva roky.

yknivoNumanzeSaNyknalC

Výběr článků