Hlavní obsah

Ženevský autosalon navštívilo přes 700 tisíc lidí

Novinky, Jaroslav Šimek

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

PRAHA/ŽENEVA

Nejprestižnější autosalon starého kontinentu skončil v neděli ve švýcarské Ženevě. Na nejnovější trendy, automobilové novinky i koncepty aut budoucnosti se od 6. do 16. března přišlo podívat 703 900 návštěvníků. Organizátoři však již dnes pracují na příštím 74. ročníku autosalónu.

Foto: Stanislava Dvořáková

Socha "Bubnujícího legionáře" je pro město symbolem svobody a národní svébytnosti.

Článek

Na výstavišti PALEXPO se automobiloví nadšenci opět sejdou příští rok od 4. do 14. března. Oficiální internetové stránky autosalónu www.salon-auto.ch zaznamenaly během 11 dní přes 10 miliónů shlednutých stránek.

CO NABÍDLA LETOŠNÍ ŽENEVA?

Škoda představila sportovní fabie

Mladoboleslavská automobilka se rozhodla na letošním autosalónu zaujmout sportovními novinkami. Jedná se o modelové řady závodní Fabie WRC a sériové RS. Nynější Octavii WRC Evo III by Fabia WRC měla v šampionátu vystřídat v závěru sezóny. Model Fabia RS je určen pro náročné zájemce a k dispozici bude od 495 tisíc Kč. Automobilka počítá s uvedením Škody Fabia RS do prodeje letos v létě. [celý článek]

Chrysler Artflite

Nejnovější designérská lahůdka od Chrysleru je na první pohled nabitá sportovním duchem. Protažená střešní linie dodává automobilu osobitý styl. Designéři od Chrysleru odvedli velký kus práce a vytvořili funkční umělecký kousek spojující v sobě sporťák a pětidvéřové kupátko. "Artflite je zosobněním funkčního umění," říká Trevor Creed, vice president designu společnosti Chrysler Group. [celý článek]

Audi a koncept Nuvolari

Jedním z velkých lákadel prezentace Audi byl koncept vozu Nuvolari. Dravý dvoudvéřový sporťák získal své jméno po motoristické legendě Tazio Nuvolari, který svým uměním psal motoristickou historii v první polovině minulého století. Světová premiéra byla vyhrazena A3, evropský debut si připsala prodloužená A8. [celý článek]

Renault představil dvojky úspěšných modelů

Již v roce 1996 přišel Renault s praktickým a elegantním Scénicem zastupující velkoprostorové vozy. V Ženevě představil již druhou generaci ve stylu avantgardního designu jeho posledních modelů. Scénic II dostal do vínku o 8 centimetrů prodlouženou karoserii. Mégane II má prosklenou stahovací střechu. Proměnu v kabriolet zvládne za 22 vteřin. Větší pohodlí, bezpečnost a nové pohonné agregáty nabízí nové Kangoo. [celý článek]

Fiat a velkoprostorové Punto

Fiat se do segmentu velkoprostorových vozů se snaží novým Puntem nazvaným Idea a také s obdobným náznakem velkorysosti Gingo, což je nástupce známých malých vozů Seicento a Panda. Ostatně ta byla před 23 lety ukázána poprvé světu právě na ženevském autosalonu. Oba fiaty mají významně přispět k překonávání krize turinské automobilky. Prvního modelu se má vyrábět zhruba 120 000 kusů ročně v Itálii, druhého až 200 000 v polském závodě Fiatu.

Citroën králem mezi kabriolety

O titul Cabrio roku 2003 sváděly urputný boj modely Peugeot 307 a Mégane II. . Výsledky této soutěže, organizované právě při ženevském autosalonu, vyhlašuje mezinárodní odborná jury. Ale jak už to tak někdy chodí, když se dva perou, třetí se směje. Vyhrál to Citroen Pluriel. Vůz, vycházející z Citroenu C3 nabízí originální řešení: jsou to vlastně čtyři auta v jednom. Z uzavřeného dvoudveřového hatchbacku si uživatel sám může velmi rychle vytvořit verzi s otevřenou střechou, po demontáži zadního okna kabriolet a po odmontování střešních oblouků spider pick-up se sklápěcím víkem zádě. [celý článek]

Auta za milióny

Ale myslet si, že válku o zákazníky vedou jen řady s nejmasovějším odbytem, by byl omyl. V Ženevě to předvádějí také vozy z opačného spektra. Silnou stránkou jsou drahé luxusní a sportovní modely. V evropské premiéře se tu vypíná automobilový král, nový, téměř šestimetrový Rolls-Royce Phantom, který vyjde v přepočtu na zhruba 13 miliónů korun.

Cenově mu sekunduje nejrychlejší novinka mezi sportovními vozy - dvoumístné Porsche Carrera GT. V deseti sekundách zvládne dvakrát víc než moderní osobní vozy. Dostane se totiž během nich do dvousetkilometrové rychlosti, zatímco ty doběhnou stěží na stovku. Maximum tohoto porsche je 330 km/h.

Částečně se budou snažit napodobit tento supersporťák osmiválcové Ferrari Challenge Stradale, odvozené od závodní verze 360 Modena, či desetiválcové Lamborghini Gallardo. Mezi luxusní auta se dál vypracovala značka Kia s modelem Opirus a též Opel s velkým hatchbackem Signum. Jde o verzi, která vlastně navazuje na výjimečné řešení Renaultu Vel Satis, čímž naznačuje životaschopnost takového tvarosloví i v této třídě aut.

Reklama

Související témata:

Související články

Výběr článků

Načítám