Hlavní obsah
Zářivý krystal ... v GVUO. Bohumil Kubišta: V kuchyni, 1908, Pradlena s děckem,1908. Foto: Josef Zajíc

Závodní Transit Connect se stal skutečností

Inženýři automobilky Ford se pokusili odpovědět na otázku, co vznikne spojením praktické dodávky a závodního motoru. Odpověď na sebe nenechala dlouho čekat a výsledkem je nejrychlejší užitkový vůz s názvem Ford Transit Connect X-Press.

Zářivý krystal ... v GVUO. Bohumil Kubišta: V kuchyni, 1908, Pradlena s děckem,1908. Foto: Josef Zajíc
Závodní Transit Connect se stal skutečností

O 70 mm nižší vůz jezdící na 18ti palcových hliníkových kolech byl vybaven dvoulitrovým motorem 215PS původně pohánějícím závodní Focus RS. Na pohonné jednotce byly provedeny menší úpravy pro snížení emise výfukových plynů a úrovně hluku.

Ford Transit Connect X-Press se tak dostane z 0 na 100 km/h za 7 sekund a maximální rychlost je omezena na 209 km/h.

Se silným motorem souvisí i silnější brzdy ne náhodou z již zmiňovaného Focusu RS. Vše doplňuje robustní pětistupňová převodovka.

Také design interiéru připomíná sportovní automobil, když ryze sportovní jsou různé rukojeti, volant a pedály. Automobil samozřejmě nepostrádá dnes již klasické moderní doplňky.

X-Press se tak stává zatím posledním modelem v řadě užitkových vozů od Fordu. Z nejúspěšnějších jmenujme Transit Supervan z šedesátých let minulého století nebo jeho pokračovatele Supervan 2 a 3 z let osmdesátých. Za jakéhosi předchůdce X-Pressu může být považován sportovněji laděný Transit WRT.

yknivoNumanzeSaNyknalC
Sdílejte článek

Seznam.cz zavádí tlačítko Líbí se

Dejte redakci i ostatním čtenářům vědět, jaký obsah stojí za přečtení.

Články s nejvyšším počtem Líbí se se budou častěji zobrazovat na hlavní stránce Seznamu a přečte si je více lidí. Nikomu tak neuniknou zajímavé zprávy.

Reklama

Související články

Výběr článků