Hlavní obsah

Zákazníci vydělávají na cenové válce automobilek z Detroitu

DETROIT

Největší světová automobilka General Motors zvýšila prodejní pobídky u některých oblíbených modelů sportovních vozů a užitkových vozidel. Rozhodnutí firmy tak podle pozorovatelů zřejmě povede k další eskalaci napětí mezi automobilkami z Detroitu, které vedou cenovou válku.

Foto: www.kitzalps.cc
Článek

Například u modelu Chevrolet Tahoe, který je pro automobilku silně ziskový, firma zvýšila celkovou pobídku o 500 USD na 2500 dolarů. Pobídky společnost poskytuje tak, že zákazníkovi uvedenou částku vrátí, pokud za vůz zaplatí najednou, uvedla dnes agentura Reuters.

Pobídky až do výše 2500 dolarů bude General Motors poskytovat také u modelů Suburban, Trailblazer, GMC Yukon, Yukon XL, Envoy a Oldsmobile Bravada. Hotovostní pobídky automobilka začátkem ledna zvýšila také u velkých pick-upů, začne je ale poskytovat rovněž u užitkových vozů Savana a Express.

Pozorovatelé považují automobilku General Motors z hlediska poskytování pobídek za lídra současné cenové války. Ve Spojených státech se totiž poptávka po nových automobilech po 11. září 2001 snížila a výrobci proto musejí prodej podporovat jiným způsobem. Nejčastěji přicházejí na řadu právě pobídky.

Analytici na Wall Street ale předpokládají, že firmě se během ledna snížily tržby asi o deset procent. Pokles dávají většinou do souvislosti právě s cenovými pobídkami, důvod poklesu nicméně podle nich tkví i v tom, že řada lidí si koupila nový vůz už před Vánocemi.

Reklama

Související témata:

Související články

Výběr článků

Načítám