Hlavní obsah
Foto: Martin Žemlička, Novinky

Volvo výrazně omezuje svou účast na světových autosalonech

Švédské Volvo vlastněné čínskou automobilkou Geely Automobile Holdings razantně mění svou marketingovou strategii. Značka podle svých slov usiluje o „vymanění se z tradičních marketingových postupů využívaných v automobilovém průmyslu”.

Foto: Martin Žemlička, Novinky
Volvo výrazně omezuje svou účast na světových autosalonech

„Automobilový průmysl představuje v oblasti marketingu jedno z nejkonzervativnějších a nejméně vyvinutých odvětví globálního obchodu,“ tvrdí Alain Visser, senior viceprezident oddělení pro marketing, prodej a zákaznický servis ve společnosti Volvo Cars.

„Po desetiletí se při propagaci a prodeji vozů postupuje podle určitých vzorců, které využívá celý automobilový průmysl. Společnost Volvo Cars se však nyní rozhodla postavit se zažitému stereotypu a zavést strategii přesně na míru svým vlastním potřebám.“

Jak toho chce Volvo dosáhnout? Mimo jiné větší aktivitou při on-line prodeji (1927 kusů nového XC90 v limitované edici takto firma vyprodala za 47 hodin) a výrazným snížením množství autosalonů, na nichž budou stánky této švédské automobilky.

V Evropě bude Volvo přítomno výhradně na ženevském autosalonu, v Číně na Shanghai/Beijing autosalonu a v USA bude možné novinky severské značky vidět jen na autosalonu v Detroitu. Kupříkladu jenom v Evropě se z těch nejprestižnějších výstav Volvo stahuje z Frankfurtu, respektive Paříže (obě výstavy se po roce střídají).

Ostatní automobilky o snížení účasti na výstavách neuvažují

Tato strategie je zatím ojedinělá. Z velkých automobilových hráčů si nikdo nedovolí chybět na světovém autosalonu, kterých se ročně koná minimálně deset. Zda se tato strategie Volvu vyplatí, ukážou až následující kroky. Žádná z námi oslovených automobilek však o podobném kroku neuvažuje.

„Ford se v následujících letech zúčastní všech velkých autosalonů, tak jako dosud,” uvedl na dotaz Novinek Martin Linhart, ředitel vnějších vztahů českého zastoupení Fordu.

Podobně hovořil i Vítězslav Pelc z tiskového oddělení mladoboleslavské automobilky: „Škoda Auto neplánuje v dohledné době omezit účast a prezentaci na mezinárodních automobilových veletrzích.”

Pro Škodu automobilové veletrhy představují důležitý článek obchodní strategie a marketingového mixu. „Do určité míry jde i o prestiž a společenskou událost,” uvedl Pelc.

Navíc, z letošního průzkumu Novinek vyplývá, že „velké” autosalony mají stabilní návštěvnost v řádech statisíců návštěvníků. [celá zpráva]

Anketa
Je podle vás dobře, že Volvo omezuje svou aktivitu na automobilových výstavách?
Ano
24.2 %
Ne
75.8 %
Celkem hlasovalo 889 čtenářů.
yknivoNumanzeSaNyknalC
Sdílejte článek

Reklama

Výběr článků