Hlavní obsah
Jedna z kamer bude umístěna v rohu čelního skla Foto: Volvo 2x

Volvo chystá nový bezpečnostní prvek. Řidiče budou při jízdě snímat kamery

Švédská automobilka uvažuje možnosti nového bezpečnostního systému. Založen bude na dvou kamerách, které mají za úkol snímat řidičův stav a jeho chování. Výrobce argumentuje lepším propojením se sítí bezpečnostních asistentů, objevují se ale i obavy o kybernetickou bezpečnost.

Jedna z kamer bude umístěna v rohu čelního skla Foto: Volvo 2x
Volvo chystá nový bezpečnostní prvek. Řidiče budou při jízdě snímat kamery

Pokud tento trend nenásledujete sami, určitě alespoň znáte ve svém okolí někoho, kdo tak činí. A ne náhodou to bývají lidé kybernetiky znalí. Řeč je o zakrývání čoček notebooků a telefonů, respektive předních kamer mobilních přístrojů. Ty jsou dnes naprostým standardem a prolomit jejich snímání na dálku rozhodně není tím největším oříškem pro piráty digitální doby.

Nyní podobný trend zasahuje i segment osobních aut. U tohoto typu dnes už spotřebního materiálu samozřejmě kamerové systémy nejsou žádnou novinkou, můžete jich mít klidně hned několik kolem dokola. Usnadňují parkování, pohyb v terénu a třeba ve vozech Citroën umí i z výroby nahrát průběh nehody či jiné situace. Ovšem Volvo chce kamery namířit na řidiče.

Nová Volva budou moct mít kamery zabudované i v A-sloupku, což v duálním systému umožní přesnější snímání

Foto: Volvo

Také snímání řidičova stavu už poslední vozy s asistentem bdělosti používají, ovšem jedná se o infračervené senzory. Švédové však podle informací britského magazínu Car chtějí u svých aut použít jako součást příplatkové výbavy vyspělejší technologie s chytřejším softwarem.

Jedna z kamer má být jako na přiložené fotografii v horním rohu čelního skla, druhá pak na A-sloupku. Systém je ještě ve vývoji a automobilka se o jeho funkci zatím příliš nešíří. Podle Atifa Rafiqa, šéfvývojáře automobilky, však dokážou odhadnout i aktuální zdravotní stav člověka a mnohem přesněji zvládnou sledovat, kam se řidič dívá, a zdali se věnuje řízení. „Kamery mohou být použity i k rozpoznávání obličeje. Nasednete a auto ví, kdo jej bude řídit. Podle toho se kompletně nastaví,” naznačuje pro CAR Magazine Rafiq.

yknivoNumanzeSaNyknalC

Výběr článků